5.5.10

Resultatet!

Idag kom mitt resultat av högskoleprovet. Jari gömde det för mig en stund, den lilla fulingen. Men efter desperata påtryckningar fick jag äntligen se det och jag hade inte räknat fel så jag stampade in på normeringspoängen 1,1! Det känns riktigt, riktigt gött som förstagångare. Nu är jag ju svensk och ska således inte skryta men jag gör det ändå. Medelvärdet av normeringspoängen låg på 0,86 i den här omgången och jag är jävligt nöjd med att vara lite bättre än genomsnittet! Så, nu var det sagt. Dessutom ökar mina chanser att komma in på högskolan med hjälp av mitt provresultat ju lägre medelvärdet är. Så saken borde faktiskt vara biff nu.
Bara jag fixar min förbannat stora akilleshäl matte B så ser mina chanser att komma in på högskolan redan i höst ganska så goda ut. Som läget är nu skulle jag säga att det är lite 50/50 huruvida jag ska hinna klart med mattekursen innan sommarlovet börjar. Jag ska verkligen försöka ligga i men det går så segt och det är så tråkigt. I värsta fall får jag ju helt enkelt jobba i höst, vilket vore bra ur ett ekonomiskt perspektiv, helt klart. Men jag vill inte det! Jag vill fixa det här.

Det allra värsta vore ju om jag klarar matten, men ändå inte kommer in i höst.. Då vet jag ärligt talat inte vad jag tar mig till. Men någon måste iallafall dö en smärtsam död, det är då ett som är säkert!

Inga kommentarer: