25.6.11

Tid och sånt.

Det är väl ingen direkt idé att försöka summera mitt liv från senast jag skrev något här och fram till nu. I sanningens namn skulle det inte bli någon särdeles intressant läsning heller. Från praktiken och fram till att skolan slutade var det GALET.
Jag bara pluggade och grät inombords och var helt säker på att jag inte skulle klara spärrarna inför termin 3.
Men det gjorde jag ju såklart. Klart som fan att jag fixade det! Så nu är jag redo för T3 och har lärt mig mycket utav den här terminen. Exempelvis att om man skjuter upp att tentaplugga ordentligt så blir det ett stresshelvete sedan. Point taken. Jag kommer ALDRIG att medvetet utsätta mig för det igen. Nu ska jag sluta vara to cool for school och anstränga mig på allvar.
För när jag anstränger mig på allvar så är jag snudd på bäst. Punkt.

Och nu är det sommar! Ljuvliga sommar. Det är detta man går och suktar efter hela året. Långa, heta dagar i solen med bästa familjen. Evighetslånga grillkvällar där solen sakta sänker sig under horisonten medan jag sippar på ett glas välkyld champagne. Midnattsbad i varma sjöar under kristallklara stjärnhimlar... Eller, nej vänta. Nu drömde jag mig bort igen. Vad jag skulle säga var långa, trista dagar på jobbet, regniga och blåsiga kvällar där man inte kan göra annat än kura ihop sig i soffan och korta drömlösa nätter då man inte orkar göra annat än att sova. Jepp! Svensk sommar is the shit. Det MÅSTE bli bättre än så här. MÅSTE!
Men halva sommaren har snart gått och var är solen?
Ledigheten började åtminstone i måndags. Lite drygt två veckors semester har jag åtminstone lyckats pussla ihop. Vi ska inte göra så mycket, bara vara och sådär fint. Det ska bli skönt. Jag har redan hunnit läsa ett par böcker för nöjes skull. På torsdag (eller onsdag om jag får som jag vill) drar jag och karlsloken traditionsenligt till Peace and Love. Det ska bli duktigt skoj i vanlig ordning. Och då kräver jag sol!

Nog med vädergnäll nu.

Inga kommentarer: