14.7.11

Igår. Idag. Imorgon.

Gårdagen var så bra! Fastän jag jobbade från 7-17. Skyndade mig hem och han vila en halvtimme innan Ida, Denis och Embla kom. Vi grillade tillräckligt med halloumi och sojachorizo för att kunna utfodra ett mindre land. Sedan åt vi upp det mesta av det.
Efter matorgie och slötittning på första delen av Dödsrelikerna gick så två fnittriga flickor iväg till biografen.
Dödsrelikerna del 2 var precis så bra som jag hoppats. Bättre, rentav! Mycket nöjd. Mycket lipig. Men det känns märkligt att 13 års ständig väntan av endera slaget nu är helt över. Nu blir det inga mer premiärer, varken på filmer eller böcker ju.

Sedan var jag både fysiskt och psykiskt slut som människa och somnade sött. Gissa om jag blev mäkta förvånad när jag vaknade först i morse, och upptäckte att klockan var närmare tio! 10 timmars oavbruten sömn. Can´t beat that feeling.
Idag är jag ledig hela dagen, vilket inte händer så ofta den här veckan, så idag bär det iväg till Borås.
Vi ska bada badhus, äta regionens godaste pizza och se Veronica Maggio på Stora torget klockan nio ikväll.
Lovis är eld och lågor; hon avgudar Maggio och är helt pepp!

Imorgon måste jag försöka sova länge, länge. Går på nattskiftet i sex veckor framåt. Ska bli så skönt! Tycker om att jobba natt. Tystnaden, stillheten, gryningen.

Inga kommentarer: