4.9.07

Idag är jag arg.

Uääähaaaaaaaaaaaaa! Jag blir så fed up så det finns inte!
"Man ska skaffa sej livserfarenhet innan man skaffar barn , leka av sej."
Alla unga mamis som hört den räcker upp en hand?
Jag hänger (som vanligt) inte riktigt med. För med "livserfarenhet" verkar menas saker som att ha luffat runt i thailand i tre månader, alternativt supit som ett svin varenda dag i fem års tid.
Sånna saker skulle alltså göra mej till en bättre förälder?
Det hjälper inte när i livet du får barn. Vi har alla samma utgångspunkt.
Har jag bättre koll på hur man får igång amningen om jag jobbat som servitris på ett ruffigt hak i england?
Att kunna halsa en halv flaska vodka är säkert jättebra, men exakt hur hjälper det mej att uppfostra min unge på bästa sätt?
Nä, sånt jäkla bullshit är bara tröttsamt.

Kan ni inte bara erkänna att ni är så jääävla avundsjuka, ni 30+ morsor som av någon anledning alltid har något negativt att säga?
Att ni är så förbannat avundsjuka på oss som var så mycket smartare än ni och insåg att barn tidigt inte är något hinder, snarare tvärtom.
Barn är det bästa som finns, och nu när ni har dom så önskar ni att ni fått dom bra mycket tidigare, som vi.
Egentligen borde man ju bara låta er hållas, för jag förstår att det måste svida.

Inga kommentarer: