8.3.09

Stopp!

Jag och min son har en gemensam passion. Hon heter Veronica Maggio och varje gång vi åker bil tillsammans kopplar vi mp3n till bilstereon och sjunger för fulla halsar.
Vår absoluta favoritlåt heter Stopp. När Melvin vrålar med i refrängen så sjunger det inuti mej också. MEN.

Sedan hela den här historien med morden i Arboga klarar jag inte av att lyssna på Stopp utan att börja tänka på den där psykopatiska tyskhyndan.
Det är otroligt störande och jag vet att det är ganska irrationellt, men samtidigt passar texten så himla bra in på henne att det för mej blir oundvikligt att dra åt det hållet. Och när jag börjar tänka på henne blir jag ledsen och får magvärk, vilket gör att lyssnandet inte blir särskilt angenämt.

Det här är ju förvisso en riktig liten struntsak i jämförelse med vad hon gjort, men det stör mej ändå. Jag vill inte bli ledsen av att lyssna på Veronica!

Inga kommentarer: