24.1.11

Day 04 – What you ate today

Haha. Gudars vilken tråkig rubrik.
Frukost: Lättyoghurt med havrekli, krossade linfrön och cashewnötter+ två kokta ägg.
Lunch: Tacosallad bestående av tomat, gurka, rödlök, majs, tabasco och quornfärs.
Mellis: En halv burk kesella med hallon och nötter.
Middag: Sojabacon med champinjoner och chiligrädde i ugnen+fullkornsris och sallad. Asgött!
Kvällsmat: Blir antagligen avocado med keso och lite löjrom, eller en omelett.

Som ni kanske anar försöker jag att vara nyttig för tillfället. Det går sådär halvbra; allt har rasat. Bilen är sönder, micron är sönder, hunden är sönder. Jag känner mej också söndrig på grund av all ekonomisk stress och då reagerar jag givetvis med att tröstäta onyttigheter. Försöker iallafall att vara ordningsam på veckorna. Men ja... Vi får se.
Annars är allt verkligen åt helvete nu. Riktigt sugig start på det nya året. Orkar inte gnälla mer om det nu. Ska gå och färga håret istället, vilket antagligen kommer bli skitfult men blörk. Orkar inte bry mig.
På onsdag sticker vi till Danmark och bor på badhotellet i Fredrikshamn. Lite tröst i misären. Egentligen borde vi väl ha avbokat resan och fått pengarna tillbaka, men vi behöver faktiskt komma bort och ha roligt en natt. Plus att jag verkligen inte orkar med ungarnas besvikelse om vi skulle ställa in. De har sett fram emot den här resan i flera veckor nu.

Inga kommentarer: