6.1.11

2010

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag började på högskolan och skaffade en hundvalp. Dessutom var 2010 första gången vi reste utomlands som en hel familj.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har haft samma nyårslöfte sedan 2005 och hittills har jag lyckats hålla det alldeles utmärkt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja flera stycken faktiskt! Jag har fått snusa på flera små dunhuvuden iår. Trevligt!

4. Vilka länder besökte du 2010?
Grekland, och nääästan Norge.

5. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
Stabilare ekonomi (vilket ju inte lär hända så länge jag pluggar), mer lugn och ro, mer värme och sol under sommaren!

6. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Säger som förra året: Jag har massor med upplevelser jag alltid kommer att minnas, men jag och datum är ingen bra kombination.

7. Vad var din största framgång 2010?
Att komma in på skolan förstås!

8. Största misstaget?
Inga direkta misstag i år, vad jag kan komma på såhär på rak arm.

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Det har nog varit ovanligt mycket småblessyrer i år, men inget direkt värt att nämna.

10. Bästa köpet?
Min Ifån! Älskar´n!

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Vi har handlat ovanligt mycket TV-spel och DVD-boxar, så kanske det då. Annars kläder i vanlig ordning.

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja! Hittat tillbaka till fina vänner, träffat nya fina vänner, fått en liten bebisvalp som gör mig glad varje dag. Nu med året i backspegeln känns det som om jag varit glad nästan jämt, fast egentligen vet jag ju att det inte var riktigt så det kändes i perioder.

13. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2010?
Knocked up med Lykke Li, Dogdays are over med Florence+The machine, Politics in space med Kate Miller. Och mycket No doubt eftersom jag gillar att plugga till Gwens ljuva stämma.

14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Som sagt, väldans glad! Det har varit ett stressigt, märkligt, annorlunda och alldeles underbart år. Jag är helt nöjd.

15. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag varit bättre på att ta tag i saker, så jag sluppit gå och ha ångest över allt som måste göras och istället bara gjort det.

16. Vad önskar du att du gjort mindre?
Hetsat upp mig över småsaker.

17. Hur ska du tillbringa julen?
Den är redan tillbringad (se längre ner i bloggen).

18. Blev du kär i år?
Blev? Nej. Var? Ja.

19. Hur många one night stands?
Varför äta varmkorv när man har hummer hemma?

20. Favoritprogram på TV?
Många! Nurse Jackie, Sons of anarchy och The walking dead för att bara nämna några. Ett exeptionellt bra TV-år, på min ära!

21. Bästa boken du läste i år?
Cirkus Pilo av Will Elliott, tror jag. Men det har varit ett bra bokår också så det är svårt. Lilla stjärna av John Ajvide Lindqvist var också väldans bra, liksom Den sista konkubinen av Lesley Downer och Sagan om klanen Otori av Lian Hearn.

22. Största musikaliska upptäckten?
Florence+The machine

23. Något du önskade dig och fick?
En hund och en Ifån. Och nya skor!

24. Något du önskade dig men inte fick?
En fet lotterivinst.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Mådde hemskt dåligt eftersom vi hade brakfest för att fira denna stora tilldragelse dagen innan. Tror att jag och Jari låg i soffan hela dagen och kollade film. Mamma hade barnen och de kom hem först på eftermiddagen.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att slippa den stressiga och ointressanta våren på komvux.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Som vanligt..?

28. Vad fick dig att må bra?
Mina kära och mina barn. Mina prestationer i skolan. Vår vecka på Kreta. Många roliga kvällar i goda vänners sällskap med många skratt.

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Faktiskt ingen särskild.

30. Vem saknade du?
Det hade varit trevligt att få träffa bästa Anneli lite mer under året som gick, helt klart.

31. Den bästa nya människan du träffade?
Jag har träffat flera nya människor, och de är alla så himla bra att jag tvärvägrar att välja en.

32. Bästa filmupplevelse?
"The road" berörde mig djupt, så jag tror jag säger den.

33. Var du med om något 2010 som förändrade hela ditt liv?
Eftersom jag påbörjat min utbildning, så ja. Att skaffa valp har också varit rejält omvälvande.

34. Vilket var det största samtalsämnet 2010, enligt dig?
Jag passar på den! Har ingen aning.

35. Om du var tvungen att sammanfatta hela året med ett enda ord, vilket?
Utmanande.

2 kommentarer:

rullgardinsflikkan sa...

Ja men tack för att du får preggot att störtlipa på fredagsmorgonen!!!!
Vi får ta igen det detta året vännen min

Jennywise sa...

Haha, ditt känsliga preggo! Ja det får vi bannemej göra!