18.1.10

Bäst och sämst.

Jag bloggar inte nu. Förlåt, men det är faktiskt inte mitt fel. Nu har nämligen även min lilla dator börjat bråka med mig. Alltså surfar jag enbart med hjälp av mobilen just nu och jag är inte jättepepp på att sitta och komponera blogginlägg med hjälp av T9. Så tyvärr råder det bloggtorka tills någon barmhärtig och teknisk själ förbarmar sig över mig och hjälper mig att fixa datorn.

Första skolveckan var lugn och sansad. Började på matten vilket ger mig sån grov ångest att ni anar inte. Men det måste gå, det måste gå.

Har tränat hemma på min Wii balanceboard- Helgrymt! Yoga och boxning nästan varje dag när inte träningsvärken varit för svår. Och dra på trissor! Jag har gått ner 1,5 kilo den senaste veckan. Är så nöjd.

Var med mamma när hon tog examen i fredags. Fina, fina lilla mamma.
Du är så värd att äntligen få jobba med något du brinner för, efter att ha slitit på skitkneg för att kunna försörja oss otacksamma snorungar i så många år.

Och helgen har varit bra. Var hos G och R i lördags och hade trevligt häng med god mat och intressanta samtalsämnen. Igår tog mamma barnen, och då gick vi på Avatar plus middag och vindrickning i badkaret (middagen intogs dock på restaurang och inte i badet). Sedan sov vi nästan hela förmiddagen idag (ja, jag skolkade igen. Men ni måste förstå att sådana här tillfällen inte växer på träd) och åt lunch ute. Ett mycket bra dygn, på min ära.

Och Avatar var så bra! Jag uppskattade särskilt den hedniska prägel som genomsyrade hela filmen. Och det var så vackert att se. Jag var så tagen efteråt att jag inte kunde resa mig ur stolen. Nu vill jag ha tv-spelet!



Som kontrast till denna fantastiska filmupplevelse såg vi något utav det absolut sämsta jag någonsin sett när vi kommit hem och var färdigbadade och ville mysa med en bra rulle hemma i soffan. En film som vi hyrde för tre dagar sedan men som sedan bara blivit liggande. "The Children" heter den och det verkade lovande och läskigt. Men det visade sig vara så ruskigt dåligt att man blev helt fnissig. Fy fan. De sämst spenderade pengarna på länge.

Ser läskigt ut. Är så dåligt att manusförfattarna oh regissören borde sitta och skämmas riktigt ordentligt.

Inga kommentarer: