3.1.10

Och där faller ännu ett år...

Jag glömde ju såklart kameran med korten från 2009 i hemma eftersom jag är ett våp, så för tillfället får det bli en summering i textform.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag tatuerade in min mans namn på mitt högra bröst. Det har jag aldrig testat innan.
Sen var jag och såg Madonna på Ullevi och det måste väl också räknas som en lite creddig once in a lifetimer.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har haft samma nyårslöfte sedan 2005 och hittills har jag lyckats hålla det alldeles utmärkt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen av de närmaste, men många bekanta ynglade av sig under året.

4. Vilka länder besökte du 2009?
Faktiskt inte ett enda.

5. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
En massa pengar vore ju inte helt fel.

6. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Jag har massor med upplevelser jag alltid kommer att minnas, men jag och datum är ingen bra kombination.

7. Vad var din största framgång 2009?
Att jag lyckades hålla mig flytande under våren då jag pluggade halvtid på distans samtidigt som jag jobbade så gott som heltid- och dessutom få bra betyg!

8. Största misstaget?
Vill jag inte skriva om här.

9. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte mer än vanligt.

10. Bästa köpet?
Vårt finfina radhus.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Om innebörden är spendera som i slösa så var det förmodligen trippen till Peace and love, men den var så värd det!

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massa fina människor som berikade mitt år på olika sätt.

13. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2009?
Eyes on fire med Blue foundation, Lilla Edetlåtjäveln, Misery business med Paramore. Och bästa dansa ute låten måste nog vara Single ladies med Beyoncé.

14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Helt klart gladare.

15. Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts med vänner, tagit hand om mig själv och min stackars sargade kropp.

16. Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösat energi på dryga idioter.

17. Hur ska du tillbringa julen?
Den är redan tillbringad (se längre ner i bloggen).

18. Blev du kär i år?
Blev? Nej. Var? Ja.

19. Hur många one night stands?
Varför äta varmkorv när man har hummer hemma?

20. Favoritprogram på TV?
True blood!

21. Bästa boken du läste i år?
Twilightböckerna, förstås. Men det fanns mycket annat som var bra också.

22. Största musikaliska upptäckten?
Faith no more!

23. Något du önskade dig och fick?
Ett hus, en katt till, ett Wii.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Ekonomiskt oberoende, en iller.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Ingen aning. Vilket förmodligen innebär att jag var full och odräglig.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det har varit ett rätt gött år. Men lite mer ork och engagemang från min sida hade nog inte skadat. Och några fler soltimmar i somras hade inte varit för mycket begärt, kan tyckas.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Inte mycket att skryta med. Tråkig och spretig. Jag letar fortfarande efter den.

28. Vad fick dig att må bra?
Att lyckas med saker jag bestämt mig för att klara av. Att se mina barn växa och utvecklas. Att bestämma mig för att skita i att vara dåliga människor till lags och omge mig med bra, berikande människor istället.

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Edward Cullen (fiktiva kändisar gills!).

30. Vem saknade du?
Therese, en av mina bästa vänner som lämnade Sverige för kärleken långt borta i Canada.

31. Den bästa nya människan du träffade?
Jag träffade nog inte så många nya. Men jag upptäckte äntligen att Mattias (min lillebrors bästa kompis sedan hur många år som helst)är en rackarns skön prick.

32. Bästa filmupplevelse?
New moon, förstås. Antagligen inte den bästa egentligen men helt klart mest minnesvärda.

33. Var du med om något 2009 som förändrade hela ditt liv?
Oh, ja. Men inget jag vill skriva om här.

34. Vilket var det största samtalsämnet 2009, enligt dig?
Det måste väl ha varit den förbannat uttjatade svininfluensan, och Wacko Jackos död.

35. Om du var tvungen att sammanfatta hela året med ett enda ord, vilket?
Omvälvande.

Inga kommentarer: