6.4.10

Dagar som gått och dagar som kommer.

Skärtorsdag: Stressplugg och prov- som jag som bekant klarade! Sedan blåkullafest i Göteborg, väldans trevligt. Partyhumöret var alldeles prima efter förmiddagens bragd.

Långfredag: Jari jobbade och jag var givetvis bakfull och spelade tv-spel med ungarna. Sedan städade vi och hade trevligt besök av Helen och Jonas+ deras kottar på kvällen med middag och öldrickning. Sedan tog karlslokarna hand om alla barn medans jag och Helen gick upp till Fifi´s (vår lokala och enda taverna) och hällde i oss lite mer öl, tjötade med varandra och med pizzabagaren och satt när de stängt och frös på en bänk med varsin folköl men ville inte gå hem eftersom vi hade så förbannat trevligt. Helt underbart att upptäcka att man har toktrevliga grannar med barn i hyfsat samma ålder som ens egna bara ett stenkast bort.

Påskafton: Firades hemma hos min mormor och morfar med massor av god mat (rara mormor hade köpt sådana där "konstiga" korvar och köttbullar till oss.) Sedan tillbringade vi dagen på deras veranda där det var så varmt att man kunde sitta och sola i linne. Underbart!

Påskdagen: Tillbringades hemma hos Jaris föräldrar med ännu mer god mat och umgänge.

Annandag påsk: Äntligen en dag hemma! Den gick dock åt till storstädning och storröjning följt av välbehövligt mys med pizza och soffhäng.

Tisdag: Upp och börja jobba redan kvart i sju. Var på respen och hade bästa dagen där hittills; timmarna bara flög iväg. Under eftermiddagen skulle jag pluggat men var som vanligt så trött när jag jobbat tidigt att jag sovit större delen av eftermiddagen. Blir till att ta igen det imorgon.

Onsdag: Massor av matteplugg på förmiddagen. Praktik på eftermiddagen.

Torsdag: Matteprov på förmiddagen. Praktik på eftermiddagen.

Fredag: Plugga som en iller inför högskoleprovet! Ska försöka hinna träna också, det vore fint.

Lördag: Högskoleprov! Ångest! Och Jari ska på spelning på kvällen så jag lär ju bara ligga som en hög och räkna sekunderna tills kidsen somnar så jag får sova.

Söndag: Praktik 6:45-15:00. Sen lägga sig och dö igen.

See you on the other side!

Inga kommentarer: