26.4.10

Nu har jag räknat ut att om jag räknar 3 sidor matte om dagen fram tills vi åker till Grekland om en månad så är jag klar med kursen innan resan. Förutsatt att jag inte blir ett pundhuvud och kör fast på något. 3 sidor om dagen i en månad! Det ska jag bannemej klara. Resan blir mitt välförtjänta pris för att ha låtit bli att gå helt bananas under kursens gång (bara lite, ibland). Tänk vad skönt att kunna resa iväg utan att ha en massa skolarbete som nafsar en i hasorna. Eftersom jag dessutom ska ha ett slutbetyg så behöver jag ändå klara av kurserna så tidigt som möjligt.
Nå, i teorin låter ju detta iallafall jättebra och alldeles underbart. I praktiken kommer det säkert att gå käpprätt åt pipsvängen. But when there´s a will, there´s a way! Eller nått. Om man skulle bli lokalvårdare istället?

Inga kommentarer: