29.8.10

Idag har jag gjort allt. ALLT! Jag har städat, tvättat, diskat, vart en sväng i Göteborg och handlat, sovit, läst, ätit god mat och bara fått tiden att gå.

Jag känner mig som ett litet barn inför första skoldagen. Får hoppas att entusiasmen inte lägger sig sedan, bara. Som Melvin som just börjat i förskoleklass och kommer hem på fredag eftermiddag och vrålar: "Wohoo! Frihet i två dagar!"
Gissa vad besviken han kommer att bli när han inser hur många år han har kvar i skolan.

Det har varit en bra dag idag, en bra helg överlag. Biobesök och god mat och allmänt familjemys. Sommaren har verkligen varit jätterolig, men vi har gjort något varenda helg känns det som. Nu var det skönt att bara vara hemma och rå om varandra lite.

Jag gillar hösten alldeles onormalt mycket. Jag gillar när det lugnar ner sig och världen blir röd-gul-orange-brun. Jag gillar att ligga inne och dricka te och läsa medans regnet öser ner. Jag gillar till och med när det blir mörkare på kvällarna. Och lukten! Icke att förglömma. Höst luktar så gott!

Äsch, nu svamlar jag bara. Ska lägga mig i ett varmt bad tillsammans med Jari och låta honom massera mig (lyckos han!). Sedan ska jag sova djupt och länge. Imorgon är det uppstigning redan klockan sex som gälleroch jag tänker vara mitt allra gladaste och piggaste jag!

Inga kommentarer: