20.1.12

Jag klarade det!

Jag blev inte godkänd på tentan, utan VÄL GODKÄND! Jag måste verkligen sluta tvivla på mig själv, för när det verkligen gäller så gör jag ju bra ifrån mig. Gång på gång. Onödigt att jag måste ha kniven emot strupen för att verkligen ge 100% bara. Antar att det får bli någonslags nyårslöfte att sluta upp med det.

Hur som haver, nu känns det förjäkla fint! Det har varit en lång, sömnlös och ångestfylld vecka full av tvivel och oro inför framtiden.
Helt i onödan, förstås. Men nu struntar vi i det! På måndag börjar jag terminens första VFU-period och det ska bli så himla roligt att få komma ut och jobba igen! Det här har varit en hemsk termin, den värsta på hela utbildningen sägs det, och nu är den över. Jag klarade den och nu ska jag ge 200% under våren. Det blir nästan bara praktik (3 veckor i skolan totalt under hela terminen) och två ynka tentor varav endast den första är spärr på. Tror det kommer att bli en kanonvår!

Nu ska jag njuta av en ledig helg tillsammans med mina fina kids. Jari är minsann iväg på spa med jobbet idag, så jag och ungarna får roa oss på egen hand. Fredagsmys deluxe med en glad och nöjd mamma blir det. Tjoho!

Regrets collect like old friends
Here to relive your darkest moments
I can see no way, I can see no way
And all of the ghouls come out to play
And every demon wants his pound of flesh
But I like to keep some things to myself
I like to keep my issues drawn
It's always darkest before the dawn...


Nya mottot?