15.1.12

Just nu:

Är jag svårt inredningsnödig. Jag vet inte om det är den mörka årstiden eller vad, men jag känner ett pockande behov av att göra om och ljusa upp. Jag vill ha bort fulfurun i hallen och måla både tak och trappa vittvittvitt. In med massa ljus och spotlights under trappan och typ någon sådan här tapet:



Köket vill jag också fixa. Jag vet inte vad dom förra husägarnas problem är, men alla våra tapeter är beiga! Finns det något tråkigare? Jag vill ha sådana här tapeter:

Plus en sådan här fondvägg:

Dessutom vill jag slänga ut våra stora klumpiga köksmöbler, som visserligen är jättefina men som tar otroligt mycket plats (de kommer få bo i uterummet istället) och byta ut dem mot ett runt bord, pinnstolar och en kökssoffa och allt ska jag måla i härliga ljusa pastellfärger. Soffan får gärna se ut som den här (och resten av möblerna ska vara i samma stil):


Som tur är är min kära karlslok helt med på tåget, så under våren ska nog dessa båda projekt sättas i verket. Segt att göra det själva bara. Trappan måste slipas och bara det är ju ett helhelgsprojekt. Men det blir fint när det blir färdigt!
Sedan har vi ju toaletten, golvet i vardagsrummet och i princip hela övervåningen som också ska fixas. Men en sak i taget är väl det bästa, antar jag...

1 kommentar:

Laks - den djurrättande feministen sa...

Jag älskar såna där medaljongtapeter :P skitsnyggt!