13.1.12

This time baby, I'll be bulletproof.

Imorgon gäller det! Tentan med stort T. Den jag måste klara för att inte behöva ta studieuppehåll under våren. Farmakologijävel. Receptorer, verkningsmekanismer, preparatnamn och aktiva substanser. Jag lovar att man kan bli galen för mindre. Om jag klarar den här nu så är det praktik resten av terminen som gäller. Först på en psykavdelning på SÄS i åtta veckor, sedan somatisk praktik, förhoppningsvis på Alingsås lasarett. Jag vill klara tentan! Jag måste klara den. Jag tror att jag klarar den och då kommer jag att göra det. Jag har pluggat i princip dygnet runt den senaste veckan, mer än någonsin tidigare. Nu kan jag bara hoppas att det räcker. Det måste det faktiskt göra! Håll tummarna för mig på lördag vid tiosnåret, för då jävlar smäller det och jag ska vara FIERCE!

Inga kommentarer: