11.7.10

En semesterslöhet utan dess like har drabbat det Kuittianska residenset.
Vi gör mest ingenting. Melvin leker med sina sommarlediga vänner här i kvarteret så honom ser vi knappt röken av. Lovis pular med sitt och verkar trivas alldeles ypperligt med att inte göra något alls. Jag och Jari sover länge, läser böcker i uterummet, kramas och ser lojt på när diskberget växer och dammråttorna förvandlas till dammhästar. Det gör inget, det är fint så. Jag trivs med att vara ledig. Jag gillar ljuset och värmen och hur det får mig att må. Igår låg jag i sängen en jättelång stund och bara glodde på träden utanför. Emellanåt när vi blir för varma så går vi ner till sjön och badar. På kvällarna grillar vi. Antingen själva eller med trevligt sällskap. Och jag vill inte börja jobba igen på fredag. JAG VILL INTE! Jag vill fortsätta slöa, fortsätta läka. Alltid må så här fint.

Festivalen var tokrolig, för övrigt. Vår luftmadrass gick dock sönder så nu skulle jag behöva köpa en ny höft, men annars var det helt toppen! Är för sommarlat för att orka skriva så mycket mer om det just nu. Ska ladda upp lite bilder, när jag orkar.

Inga kommentarer: