12.7.10

Nurse Jenny at your service!

Personnr 19850131**** Du har tackat Ja till följande utbildningar: 1. HB-02600 - Sjuksköterskeutbildning 180.0hp,Utbildningsprogram, Högskolan i Borås, Poängbidrag 30.0, Antagen

Jag kom in! På mitt förstahandsval, på första antagningen! Jag är så bäst.
Och så himla, himla tokglad! Jag hade gråtit ögonen ur mig om jag inte kommit in.
Nu slipper jag gå till ett jobb jag egentligen inte trivs med mer. Istället får jag bli det jag vill och göra något jag redan vet att jag tycker om att göra. Det ska till och med bli roligt att plugga i tre år framöver. Den här våren har varit så slitig, så full av förväntan som tärt och tärt på mig. Nu kan jag andas igen, och räkna dagarna tills jag får börja på högskolan. Högskolan! Ja jädrars. Sen kan jag glida runt och se ut såhär resten av livet:


(Eller nja.. Egentligen kommer jag ju att få glida runt i en ljusblå pyamas på arbetstid resten av livet. Men jag kommer att känna mig som den toksnygga bruden på bilden.)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! Jag har hittat din blogg genom att jag är kompis med Eva, och nu ska vi bli kursare! Jag är också superglad över att ta nästa steg efter att ha jobbat (mest som personlig assistent) och funderat på livet i fyra år. Vi ses till hösten!
med vänliga hälsningar
Monika

Jennywise sa...

Vad roligt! Det gör vi! Ska bli jättespännande. Ha det fint så ses vi snart!=)