30.7.10

Sömnlös.

Det värsta med nattjobb är att vända tillbaks dygnet. Så nu sitter jag här och borde sova, men är tvärpigg. Funderade på att betala räkningarna men blev så deprimerad av blotta tanken att jag skjuter upp det tills imorgon. Kort sagt är jag uttråkad och så här dags är internet tomt på folk att umgås med. Som fina Linda skrev på fejjan idag: "Tänker att Facebook trots allt är väldigt gemytligt. Ett gigantiskt kafferep man inte behöver borsta tänderna för." Tyvärr tog kaffferepet slut innan mig idag, och nu är jag rastlös bortom alla rimliga gränser. Alltså är detta ett blogginlägg helt tomt på innehåll i brist på annan sysselsättning.

Jag hoppas att det inte regnar imorgon, så att jag kan ta med mig ungarna ner på stan och köpa ett svart sidenband, ta en fika med dem kanske. Sedan ska de åka till mamma över helgen. Hon har varit på mallis och har barnbarnsabstinens.
Vi ska ägna fredagkvällen åt att äta sushi i Horla, och sedan ta ett glas vin eller två hemma hos fina vänner i stan. Och på lördag blir det bröllop vilket jag tror och hoppas kommer att bli jättekul. Jag är en riktig sucker för bröllop, fast jag inte ville ha ett (ordentligt) själv*. Men jag går gärna på andras! Jag har köpt en fin klänning, ska dricka lagom mycket vin och kyssas hemskt mycket med min egen karl. Och dansa. Det ska bli fint. Jag kommer säkert att gråta en skvätt också.
Sedan ska jag jobba på söndagkväll igen. Men det tar vi då. Nu tänker jag bara njuta av vad jag misstänker kommer att bli en toppenhelg!
Nu ska jag ta en dusch och försöka sova.

*För de som inte känner till det så gifte jag och Jari oss under Roskildefestivalen 2006. Småfulla och endast i närvaro av några få kära vänner, vilket passade mig utmärkt. Måste ju dessutom tillägga att Gun´s and roses spelade på min bröllopsfest, och det är det mig veterligen inte särskilt många som kan skryta med!=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ett geni.. gifter sig till "Gun´s and roses" och vet inte ens vad bandet heter.

Jennywise sa...

Wow, vilken konstruktiv kritik! Bara så du vet så är en apostrof på fel ställe och ett stavfel inte synonymt med att inte veta vad något heter.

För övrigt så gifte vi oss givetvis inte under själva konserten. Däremot bevistade vi den senare under kvällen eftersom flera i sällskapet, däribland min nyblivna man, ville gå på den. Personligen hade jag inget intresse av guns n´roses (Bättre så? Eller måste det vara Guns N´roses för att man verkligen ska veta vad bandet heter?) spelning mer än att det var under den som fotografen hade tid och möjlighet att fota oss.