23.11.10

Still going sick.

Lovis fick ett uppehåll över helgen då hon mådde hyfsat okej, iallafall tillräckligt för att orka ha kalas och sådär. Sedan tog min kära mor med sig barnen hem så att jag och Jari kunde gå och se den nya Harry Potter-filmen (som jag tyvärr inte tyckte var sådär jättebra, de hade tagit bort alldeles för mycket av själva handlingen i boken och fyllt ut filmen med trams istället) och ha det allmänt trivsamt med badkarsmys och vin och lite sisådär.
Men så blev Lovsan sjuk igen, dubbelsidig öroninflammation och brusten trumhinna. Min stackars lilla tjej. Jag är också dunderförkyld och hinkar cocillana för fulla muggar för att inte hosta ihjäl mig, Jari är hemma från jobbet eftersom han också mår skit. Den enda som klarat sig hittills är Melvin, men det är väl bara en tidsfråga.

Ingen vidare vecka i det Kuittianska residenset med andra ord. Men om man ska se det från den ljusa sidan så är det åtminstone inte jul. Sist vi var så här sjuka allihopa samtidigt var under jul, mellandagar och nyår 2008, och det sög ju faktiskt hundra gånger mer än det gör nu.

Inga kommentarer: