7.11.10

Tentan kändes bra. Jag tror det gick alldeles utmärkt. Jag måste sluta tvivla på mig själv. Jag kan, jag är duktig och jag klarar det mesta. Jag är rätt bäst.
Lite jobbigt dock när nervositeten gav med sig ungefär fem minuter efter att tentan startat med följden att jag blev akut blixtkissenödig och höll på att dö i 35 minuter innan man fick lov att lämna salen.
Hårda bud på de där högskoletentorna. En kille som kom typ 2 minuter försent var på god väg att inte få göra sitt prov och på toaletten fick man inte gå utan att fylla i en lista och bli förd fram och tillbaks till toan av en tentavakt. Kändes lagom OZ-aktigt. Skönt att det är över. Jobbigt att nästa tenta är om 1½ vecka, bara.
På´t igen!

Har haft en riktigt skön helg. Gjort just ingenting. Sovit, ätit gott, kollat film, gått en ruskigt lång långpromenad i det fina höstvädret. Vilat hjärnan och vilat kroppen. Ytterst välbehövligt.

Såg den nya Sex and the cityrullen igår. Det lämnade ju en minst sagt bitter eftersmak. Vilken skitfilm! Den första filmen tyckte jag var helt okej; den hade ju en handling och sådär och det är ju aldrig fel. Need I say more? Usch, jag är besviken.

Idag blir det kalas hos min mormor och morfar. Att umgås med nära och kära, äta gott och ha det trevligt blir en utmärkt avslutning på helgen. Humanbiologi, nu kör vi!

Måste ju lägga upp senaste bilden på Sookie, så söt! Bara en månad kvar tills vi får hämta henne nu. Vad fort de växer!

Inga kommentarer: