25.6.10

Grinisch.

Fy bövelen vad det suger att jobba 13 timmar på midsommarafton! Jag är bitter och gnällig och ynklig och sur. Om man åtminstone tjänade lite på det hade det vart ett fint plåster på såren. Men vårdens storhelgstillägg är ett stort fett skämt. Mamma har ungarna och de har tillbringat dagen på Liseberg. Känns bra att veta att de haft en bra midsommar, åtminstone. Längtar tills jag får åka hem och krama på dem.

Något annat som är ett stort fett skämt är människor som snackar skit om saker de inte vet något om. Små, små pyttemänniskor som drar in en i deras futtiga fantasivärldar. Lämna mig utanför! Fy fan vilken trist tillvaro man måste ha om man inte har något bättre för sig än att skapa hittepåhistorier om människor man inte känner men ändå bestämt sig för att ogilla. Vad jobbigt det måste vara att släpa runt på så mycket negativ energi. Om du inte känner mig och inte vet någonting om mig så är det just så det är. Du vet INGENTING om mig. Jag blir trött och ledsen över att det finns sådana dryga människor. Vad jag gör när jag är barnledig definierar inte hur jag är som mamma. Fattar man inte det är man allt bra jävla korkad.

Nog om det. Annars har veckan varit ganska okej. Trist att jobba; är redan trött ända in i själen. Men efter ikväll får jag iallafall vara ledig i nio dagar och stornjuta av sommarens enda semestervecka! Jag vill ha fint väder och snälla barn. Första halvan av veckan tänkte vi försöka hitta på nått kul hela familjen. Och på torsdag åker jag och Jari upp till Borlänge och Peace&Love tillsammans med trevliga människor. Det ska bli fint. Känns bra nu när jag sitter här i misären att veta att man har en härlig vecka framför sig.

Inga kommentarer: