10.9.09

Aldrig, aldrig mer.

Att försöka shoppa med två ungar i släptåg är nog bland det värsta jag vet.
Idag var jag dock tvungen eftersom jag försökt ta mig ner till Göteborg för att köpa en jacka till Lovis i flera veckor utan att ha lyckats få ihop det.
Så i eftermiddags när Jari repade så bestämde jag mig för att helt enkelt ta med barnen, det kunde ju inte vara tråkigare än att sitta hemma med dem hela kvällen.
Och det var inte tråkigare, men rätt mycket jobbigare. Melvin lyckades jag muta med en Bionicle, så han uppförde sig som en riktig söndagsskoleelev. Men Lovis tog igen för dem båda, helt skogstokig var hon och vägrade att sitta i vagnen i princip hela tiden. Det var ett under att jag helt enkelt inte lämnade kvar henne på Allum så att någon kunde kidnappa henne.
Men uppdraget blev iallafall slutfört med tillfredsställande resultat. Dessutom fick jag lägga mina små tassar på ett par nya vardagsrumsgardiner på Indiska (så fiiina!), och med tanke på att vi inte bytt gardiner sedan vi flyttade in på Ängsklockegatan för typ tre år sedan var det ett välbehövligt kap.
Jag är nöjd, men ack så trött.

Inga kommentarer: