9.9.09

Pimp!

Igår fick jag ett riktigt skitsamtal från Elgiganten där jag lämnat in min hyfsat nya telefon på lagning eftersom den stänger av sig hela jävla tiden.
Tydligen hade de hittat en minimal fuktskada i laddaruttaget, och finns det en fuktskada gäller icke garantin.
Tack som fan i helvetet. Min motfråga om hur en pyttefuktskada kunde generera fel i själva "datorn" eller vad man nu kallar det på proffsmobilspråk möttes med en belåten upplysning om att fuktskador minsann kan orsaka precis vad som helst. Bullshit säger jag. Det är ju hemskt praktiskt att ha det att skylla på eftersom typ alla mobiltelefoner råkar ut för nån form av fuktskada någon gång.
Fulspel på högsta nivån!

Hursomhelst kunde jag få tillbaka min söndriga mobil mot en "undersökningskostnad" på 500 kronor. På ren trots sa jag givetvis tack men nej tack, men kom på när jag klickat bort samtalet att det kanske inte var så jättesmart eftersom jag har 6 månader kvar på bindningstiden och ingen telefon. Men för tusan! Betala 500 spänn för att få tillbaka en söndrig telefon? Över min våldtagna, döda kropp.
Det strider mot alla mina principer.

Så jag ilade ner till Telenor för att se om vi kunde styra upp situationen på något sätt ändå. Det kunde vi, efter lite meck. Så nu har jag en ny superfin mobil, en svart och röd och silvrig Sony Ericssonnånting (modellen är ju helt ointressant, bara den är fin, right!).

Nya mobiler är kul, så jag vart tvungen att Fangbanger-pimpa min till max. Färgerna tvingade mig!
Laddat ner shysstaste ringsingnalerna, meddelande-pipet och temat (blodigt och vampyrrött, ja temat alltså, låtarna och sms-pipet var helt vampyrfria).
Fått in snyggaste bilden på Bella och Edward som bakgrund:

Och dessutom shoppat den här finfina nyckelringen:

Den ska jag bygga om till mobilsmycke så fort den kommer.
"Men va fan är du femton eller?" Sa Jari bitskt. Vilket föranledde (med anledning av förra inlägget) ett smärre vansinnesutbrott från min sida.

Jag Twilight-pimpar min telefon hur mycket jag vill!

5 kommentarer:

Västgötskan sa...

Det är nästan så jag vill säga att jag håller med Jari, men jag vågar inte. ;-)

Jennywise sa...

Du är bara avundsjuk, precis som han!

rullgardinsflikkan sa...

Jag kommer göra precis likadant när jag får min nya...
Du är min idol!!!

Jennywise sa...

Åh vad jag älskar dej! Ibland önskar jag att jag vore flata så vi kunde leva ihop! det är bara vi som förstår varandra, gullet!=D

rullgardinsflikkan sa...

Naaaaw you make me cry darling!!!