13.9.09

Heja Obama!


Jag orkar egentligen inte skriva så mycket om det här. Men vi kan väl konstatera att min sympati med delar av det amerikanska folket inte direkt steg när jag läste detta.
Jag blir trött och ledsen av att läsa att tiotusentals mäniskor gått runt med plakat där Obama har Hitlermusch, kallas kommunist och där det står att han borde begravas för att han vill att alla i landet ska ha samma rätt till bra sjukvård.
Hur tänker man då? Uppenbarligen inte alls. Det är riktigt sorgligt och skrämmande att människor kan vara så missunsamma mot sina medmänniskor. Att den trygghet som det skulle innebära för alla amerikaner att ha möjlighet att få vård skulle vara ett slöseri med skattepengar? Nä fy fan.. Heja Obama säger jag bara!

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Tror större delen av världen håller med. Synd bara att de själva inte inser det! :-P