29.9.09

Jag är sjuk. Jag är eländig. Ingen tar hand om mig, köper godis, lagar min favvomat, hyr film. Jag har bråkat med CSN och med Bredbandsbolaget. Jag har gjort bort mig.
Jag har skitit i febern och lagt upp mängder med kläder på Tradera eftersom vi inte har råd att betala alla de förbannade räkningarna annars. Nu ska jag laga mat och ta en ipren så jag orkar ta hand om barnen. Slutsats: DET SUGER ATT VARA VUXEN!

Varför var det ingen som sa det då, när man var liten och tyckte att det verkade asfränt att vara stor? Sanningen är ju att det är tråkigt, tråkigt, tråkigt. Måsten, måsten, måsten. Jobb, jobb, jobb. Ångest, ångest, ångest. Enda tills hamstern dör, amen.

Fy tusan vad bra man hade det, då för längesedan. Gå till skolan, umgås med vänner där, komma hem, maten serverad, kläderna strukna, huset städat, räkningarna betalda.
En mamma som tog hand om en när man blev sjuk. Svindlande tonårsförälskelser som fick kroppen att brinna och pulsera. Fifan vad fint.

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Allt har sina för- och nackdelar. Men jag håller med, man uppskattade nog inte hur bra man hade när man bodde hemma! :-D

Grannen sa...

Stackars dig,du får krya på dig.....själv har jag också varit dålig i 2,5 till o från.Förkylning ,feber,huvudvärk,ont i kroppen(Svininfluensa)nej tror inte det,kullmen av dålighet hade jag för 2 veckor sedan,fredag o lördag så dålig att jag var näst intill medvetslöshet,men mår bättre nu.:-)

Jennywise sa...

Usch då.=( Skönt att du mår bättre nu iaf! Riktigt så illa är det inte ställt med mig, som tur är.