23.9.10

Bra och dåligt.

Sånt som är bra:

Att vi var på storseans med Terry Evans i tisdags. Han var iofs inte så bra som jag hade trott. Det var en jävla massa skitsnack och felgissningar helt enkelt. Men det var en trevlig kväll och han fick iallafall in några fullträffar så att man fick sej lite go gåshud.
Att jag har fått min nya Iphone. Så gött! Den är rolig och fin och snäll. Jag älskar den.
Att jag har helg nu, och ska göra en hög trevliga saker under den, även om morgondagen ska ägnas åt studier i den mån jag kan hålla min karaktär i schack.
Att jag och Carro missade bussen idag, så att vi fick en anledning att gå och dricka öl.

Sånt som är dåligt:
Att jag är trött och orolig över min katt. Han har varit borta i över en månad nu och visserligen brukar han sommarvandra och har varit borta ungefär så här länge innan. Men det känns som att det är för sent och för kallt för det nu. Och så hörde jag om nån dåre som eldat upp två katter och genast börjar tankarna snurra. Sitter han fast, ensam i skogen och svälter ihjäl? Har han blivit överkörd? Är han vilse? Har en psykopat lockat in honom och ungsbakat honom? Och så vidare i all oändlighet. Fantasin är det inget fel på. Det är värdelöst att ha utekatt i stan. Det finns så mycket hemska människor därute. Tyvärr är det inget alternativ att ha honom inne för han har varit utekatt ända sedan vi bodde på landet och det GÅR verkligen inte att stänga in honom. Han klättrar på väggarna och skriker som en galning och mår bara dåligt. Fina gamle Apansson. Kom hem nu! Vi saknar dig och oroar ihjäl oss. Han har varit med oss nästan från allra första början och han hör till. Det är inte samma sak utan honom och om något hemskt hänt honom vet jag inte vad jag tar mig till!

2 kommentarer:

Grannen sa...

Stackars dig..Jag lider verkligen med dig/er..Att leva i ovisshet..vad som hänt sitt lilla husdjur..Ja det finns för många grymma människor därute.Hoppas han kommer hem snart igen.En Stor Kram från grannen din.♥

Jennywise sa...

Tack! Ja det är jobbigt. Egentligen skulle man ju ha dem inne men det är svårt när vi bott ute på landet innan och kunnat ha dem ute utan att störa någon. Det är svårt att lära gamla katter att sitta.=) Kram