6.9.10

Noll.

Ingen inspiration till något bloggande just nu. Har siktet riktat mot helt andra saker och hinner inte riktigt med i mitt nya tempo än. Jobbar på att komma ikapp men det är så mycket att göra och så lite tid att göra det på. Är antagligen världens mest psykiskt frånvarande mamma just nu. Känns som att jag bara går omkring och spottar och fräser och är allmänt odräglig. Det är som sagt en omställning och omställningar är alltid svåra att hantera om man är jag. Men egentligen är jag jätteglad. Jag behöver bara lite rymd just nu, lite plats att ta in allting och ställa det på rätt plats i min hjärna. Lite andrum och tystnad att tänka i. Och det är så svårt med två små kärlekstörstande krabater som vill ha all min uppmärksamhet och all min tid HELA TIDEN. Just nu får de stå tillbaka lite och det gillar de inte, inte alls.
Men jag är fortfarande jag. Även fast jag blivit mamma är jag fortfarande den person som jag var innan. Och jag måste få utrymme att göra saker på mitt sätt annars spricker jag. Tur att jag har världens tokbästaste man som gör allt han kan för att ge mig lite tid att ömsa skinn. Utan honom hade jag imploderat nu.

Anyway. Bloggande står rätt långt ner på prioriteringslistan just nu. Bara så att ni vet.

Inga kommentarer: