27.9.10

Helgen började bra; Apansson kom hem i fredags! Efter en fem veckor lång walkabout. Sabla kattskrälle vad han skräms jämt. Alldeles hel och frisk är han iallafall. Fast han har ju blivit mager som en fågelskrämma förstås. När han kom hem var han alldeles tokig, så vi gav honom en halv burk kattmat, en burk tonfisk och en halv makrill som vi skulle ha till lunch. Han stönade medans han åt, sedan la han av en monsterrap och sov i typ ett dygn. Vart har han VARIT? Jag är så nyfiken. Man skulle sätta en kamera i pannan på honom. Det skulle bli världens bästa dokusåpa.

Helgen fortsatte bra också, även om jag missade årets happening Mörlandamarknad.
Men nu är den slut (vad fort helgerna går nu när man är busy måndag till fredag. Och vad skönt det är att jag siktat in mig på ett yrke där jag även fortsättningsvis kan ha oregelbundna arbetstider. Jag trivs faktiskt väldigt bra med att ha ett lite stökigt schema har jag märkt nu när jag inte har det längre.) och jag ska inte sitta här och drälla utan gå och läsa X antal böcker och särtryck som jag måste ha läst innan fredag.

2 kommentarer:

Grannen sa...

Åh har han kommit hem..Måste vara en stor lycka för er..Har inte sett han ..men fattar att han har väl bara sovit och ätit..Tänk om dom kunde prata och tala om vad dom gör och är..när han nu varit borta sååå länge..så befarar man ju det värsta.Skönt för er att han är hemma igen. ;-)) kram

Jennywise sa...

Jepp! fast han har knappt varit utanför dörren sedan i fredags. Ja man är ju som sagt nyfiken på var han hållit hus! Men är bara skönt att han kommit hem välbehållen. Jag får leva med ovissheten.=)