28.9.10

En bra dag idag. Snabb. Sprang ett varv runt Gerdsken och njöt av blåsten och alla fina färger, sedan försökte jag plugga. Det går trögt nu, även om det vi läser inför måndagens seminarium är jätteintressant så är det stort och svårt att få grepp om. Jag ser orden och jag vet vad de betyder men de är för många för att få plats i lilla hjärnan.
Nåja, jag är ju inte född under en mjölkpall, så imorgon är det på´t igen som gäller.
Trägen vinner.

Sedan knotade jag och Lovis runt på stan och letade artonårspresent till min bror som fyller år idag medans Jari var med Melvin på hans simskola. Lovis hade med sig sin prinsess-Hello kitty som hon givetvis lyckades förlägga inne i det lokala köpcentrumet men som genom ett mirakel hittade vi den igen. Annars hade det blivit en lååång kväll. Och efter det lilla dramat bar det av hem till mor plus föllsedagsbror där vi firade resten av kvällen med god mat och tårta. Gött som fan.
Nu är jag trött och mätt och nöjd. En bra dag, som sagt.

Stiligaste morgonrundan i stan. Det är klart att resten av dagen blir bra om det här är det första man ser på morgonen.

Inga kommentarer: