20.12.10

Day 01 – Introduce yourself

Jaha. Nu har jag försökt komma på en bra inledning på det här inlägget i X antal minuter. Så kanske ska vi helt enkelt börja med att nämna att jag är en tjej som sällan vet hur jag vill ha det. Och med tanke på att det gått över en vecka sedan jag lovade att skriva det här inlägget kanske det även bör nämnas att jag är väldigt bra på att skjuta upp saker. Det mest grundläggande så som intressen och dylikt finns hur som helst i presentationen till vänster, så jag tänkte bjussa på lite mer udda godbitar av min personlighet.

1.Jag är världsbäst på maniska infall. Varje vecka påbörjas något nytt projekt, som nästan aldrig fullföljs. Allt från yogakurser till att sy egna kläder till att planera nästa års semester in i detalj eller börja med scrapbooking. (En av mina favoritmanier är något så klichéartat som att börja banta/träna. Det brukar hålla i max en vecka för när det blir fredag börjar motivationen alltid tryta.) Det börjar med att jag känner mig smått rastlös och då vet jag att det behövs ett projekt att låta tankarna snurra kring. Jari höjer inte ens på ögonbrynen längre. Enda gången han muttrar lite är när jag får för mig att göra något som kostar pengar.

2.Jag älskar Japan. Det är en mani som aldrig släpper. Jag älskar japansk kultur och framförallt japansk historia och kan läsa om det i timmar. Jag måste ha varit japan i ett tidigare liv.

3. Jag är mörkrädd. Antagligen på grund av att jag älskar skräck och läskiga saker, men i slutändan klarar jag inte av att hantera det. Om jag är ensam hemma vågar jag inte gå in på vinden, och jag är helt säker på att zombieapocalypsen lurar alldeles runt hörnet.

4. När jag var ett år så dog jag en stund. Jag fick kramp och slutade att andas. Då fick jag åka ambulans. Fränt! Hursomhelst så överlevde jag (uppenbarligen). Vilken tur!

5. Jag har värdelös karaktär på alla sätt och vis. Skjuter alltid upp allting så länge det bara går och går runt och mår dåligt över saker jag borde göra istället för att bara göra dem.

6. Jag har OCD-light. Klarar inte av ojämna nummer (exempelvis så räknar jag alltid klunkarna vatten jag dricker så att det blir jämnt), kan inte äta den sista kanten på smörgåsen eller dricka upp det sista i glaset, måste snyta mig när jag varit på toa även om jag inte är snuvig, hoppar över det näst sista trappsteget i trappor och så vidare. Jävligt störigt.

7. Jag är lat, så nu orkar jag inte mer.

Inga kommentarer: