9.12.10

Inte ett dugg bättre idag.. Hjärnan känns helt mosig och jag har en såndär jobbig känsla i kroppen som indikerar sjukdom. Har pluggat nästan oavbrutet i tolv timmar men det känns inte som att något har fastnat. Oh well, vad ska man göra?

Fick dessutom tillbaka första tentan i humanbiologin idag, och som jag misstänkte klarade jag inte de delar som jag knappt pluggat på (no shit!). Jag visste ju det men man hoppas ändå in i det sista att man ska ha lyckats pricka rätt. Så surt att jag var 1 poäng ifrån godkänd på ena delen, och två poäng ifrån på den andra. Urk. Däremot hade jag alla rätt på den del jag faktiskt pluggat på (alla de där latinska orden, om ni minns) och det kändes ju gött iallafall. Men ändå trist att behöva omtenta de andra delarna. Jag HATAR celler, och rörelseapparater, och nervsystem och all annan fysiologisk skit. Nåja, det blir till att slira iväg till Borås och göra tenta imorgonbitti och hoppas på att det kommer frågor jag kan svaret på, eller att det finns lagrat nånstans därinne i min överhettade hjärna när jag väl sitter med tentan framför mig. Och kanske framför allt att jag inte är för sjuk för att kunna åka. Håll tummarna!

Inga kommentarer: