6.12.10

Nya husdjur...

Vi hämtade ju som bekant hem Sookie i helgen, och allt har gått över förväntan. Hon är en riktig slappis och verkar gilla läget i största allmänhet. Inga sura miner, inget gnäll eller klängande. Hon till och med kissar och bajsar utomhus (för det mesta).
Det känns som om hon passar in i familjen alldeles ypperligt. Hon har redan hittat sitt eget sovställe och lägger man henne där så slocknar hon helt automatiskt, och när hon inte sover eller ligger och gruffar och myser leker hon oavbrutet med ungarna. Värsta bästa mysbrallan!


Dessvärre fick vi idag ett antal mindre välkomna husdjur, då det konstaterades att bägge ungarna fått löss. Det har gått i Melvins klass ett bra tag så jag var himla glad att vi klarat oss undan.. Men tji fick jag. Så ikväll stod det avlusning på schemat. Varken jag eller Jari hade blivit smittade dock. Thank gods! Jag hade dött av äckelhet. Tyvärr satte dessa små ovälkomna parasiter käppar i hjulet för mitt tentapluggande. På fredag är det dags igen och jag måste erkänna att jag ligger hopplöst efter och antagligen kommer sabba den här också. Inte bra alls! Och det är faktiskt bara mitt eget fel; jag har inte suttit hälften så mycket som jag borde.. det är alldeles för lätt att komma på ursäkter.
Glada lusungar!

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Sookie. Inte "True Blood"-nörd eller..? ;-D

Jennywise sa...

Jo en aning..=) fast sen tyckte vi att det var ett fint hundnamn också.