10.6.09

Det är inte varje dag man får ett telefonsamtal som inleds med meningen "Varför hånglar hon med vargen?!" Underbara Anneli- Min partner in crime.
Jag visste att du skulle förstå!=)

Nu ska hon bara flytta upp till hoodet, så kan vi sitta på våra verandor och pimpla vin och drömma om vampyrer tills vi blir gamla och dör!

Det har inte blivit så mycket bloggande idag. Jag har tillbringat dagen med att läsa Twilightfanfiction, det vill säga fortsättningar på Twilight saga som är skrivna av fans. Inte lika bra som den äkta varan men ett bra substitut tills jag får tillbaka mina böcker och kan börja läsa om dem.

Abstinensen är extra svår idag när jag vet att Anneli är mitt uppe i det.
Jag är så förbannat avundsjuk att jag känner mig grön när jag tänker på att hon har hela den sista helt sinnessjukt spännande boken kvar! Jag vill kunna radera mitt minne och läsa om dem utan att veta vad som kommer att hända.
Jag skiter i vad Jari säger, när jag kommer hem MÅSTE jag kolla på filmen igen för att stilla mitt begär!
Annars kommer jag inte att kunna somna.

Det är helt sjukt. Jag har alltid skrattat åt Star trekkers, Sagan om ringenfanatiker och Star warsbesatta.
Och här sitter jag nu, en Twilighter ända ut i fingerspetsarna.
Jag fattar inte hur man kan bli så besatt av något som inte finns på riktigt.
Det är bitterljuvt. Ibland önskar jag att jag inte hade börjat läsa Twilightböckerna så att jag kunde fortsatt att leva mitt liv lyckligt ovetandes om den helt fantastiska värld som Stephenie Meyer uppfunnit.

Eller nej, det gör jag inte alls förresten. Fantasi är det bästa som finns.
Är man en tråkig småbarnsmorsa så behöver man fly verkligheten ibland!(Dock kanske inte riktigt så ofta och mycket som jag gör just nu.. Men det måste väl gå över eller åtminstone lägga sig lite nån gång.. Eller?)

Sjukt snygg bild på Bella och Edward!

5 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jag har inte ens funderat på att läsa dem. Kanske ska göra det ändå... :-D

rullgardinsflikkan sa...

Ahhhh jag dör Jenny!!!!
Sånt sex som de där två har i fjärde boken kommer vi aldrig få uppleva!!!!

Ge mig en Edward när jag fyller 25 och jag är din slav för evigt!

Jennywise sa...

V- Gör det om du vill få hela din tillvaro vänd upp och ner.=) Det är farligt beroendeframkallande!

R- Du menar sånt sex där vi riskerar att bli slitna i stycken av den vi pippar med?=) Nä jag vet.. Det är inte rättvist! Och hade jag en Edward skulle jag behålla honom för mej själv hur mycket jag än älskar dej!

Anjo sa...

haha det verkar nästan som om man måste läsa böckerna...blir ju sjukt sugen på det när man läser din blogg i alla fall...hur många böcker är det?

Jennywise sa...

4 stycken på ungefär 500 sidor vardera... Men jag önskar det fanns 4 till!=)