6.6.09

Lång natts färd mot dag.

Igår eftermiddag begav jag och kidsen oss ut på playdate med G och L, sedan stack vi upp till Anneli på Mary Kay-tjofräs. När vi gick ur bilen kom jag på att jag glömt min husnyckel hemma, och det hade väl inte varit hela världen om det inte vore för att Jari befann sig i Göteborg för att spela med sitt band större delen av kvällen och natten.
Det fanns alltså tre alternativ; uppehåll sig hos Anneli tills gryningen, åka ner till Majorna och hämta nyckeln eller våldsgästa morsan.
Jag velade fram och tillbaka ganska länge innan jag bestämde mig för alternativ nummer tre. Men först åkte vi hem och försökte göra inbrott- utan särskilt tillfredställande resultat. Ungarna var så klart själaglada över att få sova hos mormor. Jag var inte alls lika glad eftersom jag skulle upp och jobba idag och därför var tvungen att ta mig hem så fort Jari klivit av tåget.

Det gjorde han för övrigt klockan tre inatt. Jag lämnade kvar kidsen hos mamma eftersom hon vägrade att låta mej väcka dem, så för Jari var det en win-win situation. Han fick både skjuts och sovmorgon (han trodde nog att han skulle få sex också, men jag var alldeles för grinig och trött för att gå med på det) medans jag fick sova 4 timmar innan 13 timmars arbete. Yippie!

Totalt antiklimax. Jag som skulle åka hem och lägga barnen, så att jag kunde kolla på Twilight och dricka vin utan Jaris svartsjuka gliringar ringandes i öronen.

Inga kommentarer: