1.6.09

Mors dag.

Jag vaknade på mors dag med den värsta bakfyllan jag upplevt på väldigt, väldigt länge.
I lördags var vi nämligen bjudna på middag av min mor och bror eftersom de båda fyller år nu i dagarna. Vi gick till Stures och åt supergod mat, sen fick jag för mej att hänga med brorsan ut och festa (han bjöd dessutom, det rika lilla trollet). Eftersom min sämre hälft inte hade något att invända mot att gå hem ensam med kidsen blev det så.
Hade en riktigt trevlig helkväll och snubblade in i hemmet först framåt fyrasnåret.

Jag upptäckte dock ganska snabbt att det har sina fördelar att vara bakis på mors dag, eftersom det genererar sovmorgon, frukost på sängen och presenter.
Inte så pjåkigt ändå. Fick en bok som heter "En hjärtformad ask" och den är så fruktansvärt obehaglig att jag inte vågade gå upp och kissa inatt. Det kanske inte låter som någon särskilt snäll Mors dags-present men eftersom jag totalälskar allt som är obehagligt och gör mej riktigt, riktigt rädd var det en fullträff. Fick också te och jättefina teckningar som min älskade bästa pojke målat. Jag hade visserligen önskat mej diamanter stora som spädbarnshuvuden men va fan, man får vara glad för det man får.

Dessutom ryckte jag upp mej och vi gick och handlade värstingpoolen till ungarna, rutschkana, dusch och två pooler som sitter ihop med en massa shyssta lekprylar och bollar och grejer. Kändes som en bra investering för sommaren. Den kommer nog hålla dem sysselsatta under åtskilliga timmar medans vi ligger på gräsmattan och läser i solen. Man får inte vara dum.

Idag tog Jari med sej ungarna till deras farmor så att jag kunde plugga ostört. Ett prov till som ska avklaras på onsdag, sen är det sommarlov!

Är ledig två veckor först, från dan innan midsommar och över både Peace and Love och Arvika, sedan jobbar jag typ 3 dar och sen är jag ledig i ytterligare fem veckor.
Det kommer att bli en bra sommar, det känner jag bannemej på mej!

Det här är nog den allra bästa tiden på hela året;
när man har allt framför sig, det är ljust och grönt och luften är full av förväntningar och drömmar om den sköna sommaren som hägrar alldeles inom räckhåll.
Då är iallafall jag som allra lyckligast.

1 kommentar:

L och L sa...

Hur gick det med Boris?