15.3.10

And here we go again.

Jag lovar på fullaste allvar att jag får psykosomatiska besvär varje gång jag måste hålla på med den jävla helvetesmatten! Det slår aldrig fel; vet jag att ett räknepass stundar så drabbas jag av akut huvudvärk blandat med ett kväljande illamående. Vad i hela hälsingland ska man göra åt det? Det är ju inte som att jag kan påverka det. Så. Jävla. Asjobbigt.

Har haft en mycket bra helg iallafall. I fredags hade vi besök av Tess, Nemo och min lillebror. Vi åt fisksoppa och sippade vin och spelade så småningom en hel del singstar. Sedan kom lite annat löst folk på besök varför den lugna middagen mynnade ut i en liten men effektiv brakfest (barnen var hos mormor respektive kompis och sov över). Vi hade planer på att gå ut, men det visade sig roligare att stanna inne.
Lördagen tillbringades återigen i bakfyllans tecken. Barnen kom hem tidigt på morgonen men vi lyckades underhålla dem ganska så bra ändå. I söndags var vi rentav så hurtiga att vi gick en långprommis och utfodrade våra stjärnögda telningar på mackedonken. Eftersom både jag och Jari avskyr Mcdonaldsmat (man kan lika gärna gå in på deras toalett och stoppa i sig ett gäng pappersservetter, både smak och mättnadsmässigt) så gjorde vi ruskigt goda vegetariska grillspett med halloumi och marinerade champinjoner och lite annat smått och gott på när vi kom hem istället. Mumma.
Sedan tänkte vi avsluta kvällen med en hyrfilm vid namn "Man tänker sitt", men vi fick stänga av efter en halvtimme för att det var så ruskigt dåligt. Fodralet kryllade av olika filmprisnomineringar och lysande rescensioner. Det var rentav någon som smällde till med att det var en utav de bästa filmer han någonsin sett.
Då kan han inte ha sett särskilt mycket säger jag bara för tråkigare och fjantigare pretentiös skit får man bannemej leta länge efter. Se den INTE!

Och nu är det måndag. Och jag borde räkna en helsickes massa matte. Men det gör jag inte. Jag tänker gå och lägga mig för att bota min matteframkallade huvudvärk istället. Hur ska jag klara detta? Jag måste ju, annars kan jag kyssa högskolan till hösten adjö. Fan fan FAN! Varför måste matte B vara ett krav??

Inga kommentarer: