25.3.10

Mycket nu.

Har börjat på min praktik och det är så spännande och intressant!
Men jag är dödstrött och den här veckan är inte rolig; jobbar måndag, tisdag, torsdag och fredag på praktiken och sedan helg på mitt "riktiga" jobb.
Har sega sviter efter vinterkräksjukan och bara sover och sover när jag är hemma. Kroppen vill inte riktigt återhämta sig. I måndags efter första dagen på praktiken sov jag i sexton timmar! Helt galet. Det var många nya intryck och mycket att ta till sig. På Alingsås intensivvårdsavdelning har de både medicinpatienter, respiratorpatienter och postoperativa patienter. Det är väldigt omväxlande och jag har redan fått se en hel del intressanta åkommor. Min handledare är väldigt rar och kompetent och än så länge trivs jag som fisken. Sista veckan ska jag få vara med på operation, spännande!

I helgen blev det inget vårdagjämningsfirande för min del. Ville inte riskera att smitta flickorna. Men jag fick gå på Anna-Carins och Oslos fest istället, de brydde sig inte om att jag varit sjuk och som tur är verkar alla som var där ha klarat sig.
Jag har inte fått några hotbrev än iallafall. Det gick ganska vilt till, men var mycket trevligt.=)

Nu ska jag strax iväg och jobba kväll, 13.30-21.30. En riktig skittid enligt mig, men det får gå. Samma pass imorgon (kul att jobba fredagkväll utan att få ett ruttet öre betalt) och sedan upp och göra 13 timmars pass både lördag och söndag. Som tur är blir det bra mycket lugnare nästa vecka, så jag får bita ihop. Kanske hinner jag till och med blogga nån dag.

Inga kommentarer: