7.3.10

Veckan som gått har passerat i magsjukans tecken. Underbart! Hela familjen har legat avdäckade i tvådagars intervaller.
I tisdags utmanade jag dock ödet beroende på allvarlig tristess och tog mig till Göteborg för att gå på månadens pubmoot. Det var trevligt, fast jag blev snabbt trött och de fyra öl jag drack gav upphov till en infernalisk bakfylla som inte på något sätt stod i proportion mot alkoholkonsumtionen ifråga.
Note to self: Inte dricka alkohol alldeles efter en magsjuka. I onsdags (som var en scemafri dag) mådde jag således skit igen.
På torsdagmorgon när det verkade som att vi skulle kunna ta oss upp, upp och iväg ut i verkligheten igen vaknade Melvin upp och spydde. Så då sket det sig. Och i fredags var det givetvis Jaris tur, trots att han bedyrat högt och ofta att han INTE tänkte bli dålig.
Helgen har varit väldigt lugn. Jag och Lovis gick en promenad och andades lite frisk luft, sedan har vi bara återhämtat oss med god mat, och sedermera ett par öl när det kändes som att det kunde fungera. En hel del Silent hill har det blivit också, nattetid. Nu är det bara skönt att det dragit över och jag ser berkligen fram emot att få gå till skolan imorgon och träffa lite riktiga människor igen.

Redan i eftermiddag ska vi dock lämna barnen hos min mor (som har lovat att mörda mig ifall hon blir magsjuk) och gå på Alice in wonderland. Det var längesedan jag såg fram emot ett biobesök så här mycket. Jag tror det kommer att bli riktigt, riktigt bra.

Inga kommentarer: