27.3.10

Trött, men glad.

Är helt färdig. Gjorde misstaget att träna innan praktiken igår, och det var ingen bra kombination känner jag idag. Två timmars intensiv träning följt av åtta timmars konstant spring, böjande, trixande och fixande har gett mig en minst sagt öm kropp idag. Ur en förbränningssynpunkt var det dock säkert jättebra!
Var på PostOp igår, det är alltså där man ligger efter en operation för att observeras innan man skickas vidare/får gå hem. Tyckte det var jätteroligt, men gud så stressigt! Kvartskontroller på alla patienter, smörgåsar och kaffe, bäcken hit och tempar dit. Tiden bara flög iväg. Jag fick göra massor av saker helt på egen hand och blev glad och varm i magen av att kallas "Syster" av patienterna.
Roligt att prata med folk och roligt att få känna sig viktig och behövd.
Är väldigt glad över att min handledare är ansvarig för PostOp, så att jag kommer få vara mycket därute. Fart och fläkt är min cup of tea och inget jag är direkt bortskämd med på min ordinarie arbetsplats.

Idag börjar mitt nya liv, för övrigt. Ska till Grekland den 27e maj och då vill man ju vara fit! Sist vi åkte utomlands 2006 gick jag ner 13 kg innan vi åkte (som jag givetvis gick upp igen sedan när fläskkorven Lovis flyttade in i min mage). Bättre morot finns inte, så nu jävlar! Det ska bli så skönt att komma iväg. Vi ska till Makrigialos på Kreta. Ni vet, en såndär stor vulgär resort med 1000 m2 poollandskap, barnklubb, barndisco, barnlekar, barnbuffé och så vidare.
Jag och Jari har någon slags utopisk vision av oss som ligger i varsin solstol med en paraplydrink i ena näven och en bok i den andra medans ungarna glatt sysselsätter sig själva med all den förströelse som bara en charterresort kan erbjuda. Jo tjena. Förmodligen kommer de vara lika sällskapstörstande som vanligt, men man kan ju få drömma.
Hur som helst ska det bli alldeles underbart! Melvin är eld och lågor och har gjort en almanacka där han kryssar för varje dag tills vi ska åka och Lovis fattar förstås ingenting men är lika glad för det. Jag tror att vi alla fyra kommer att bli mycket nöjda.

Inga kommentarer: