13.1.09

Den oändliga historien.

Det börjar kännas riktigt tjatigt, det hära.
Nu har min stackars Lovaliten fått ögoninflammation verkar det som.
39,5 i feber också. Ska det aldrig ta slut?

Hon hasar runt och gnäller som en tok. Damen vet hur man tycker synd om sig själv, trots sin ringa ålder. Har hon ärvt det av sin mor kanske?

Jaja..

Själv mår man skit men det är bara att se glad ut trots evighetsförkylningen.
Jobba, jobba, jobba. Plugga, plugga, plugga. Sälja, sälja, sälja.
Jag kommer överhuvudtaget inte att ha något liv den här våren.
Men på ett sätt känns det bra, jag känner mej nyttig och det var minsann ett tag sen jag gjorde något ordentligt. Och jag har ju hela livet på mej att vara lat, sedan.

Bestämde mig i sista stund för att byta ut en kurs och läsa engelska C istället.
Jag har inget emot att prata engelska, men jag fixar inte att läsa engelska böcker.
Det vill bara inte fastna när jag läser på engelska och eftersom det finns en rejäl hög med böcker jag gärna skulle vilja läsa som bara finns på engelska, och även några stycken som jag vet att jag kommer bli tvungen att läsa om jag inte ska få stryk=) så tänkte jag att det kunde vara bra att plugga in lite mer eng.

Det verkar bli skitkul, det enda man ska göra är att skriva ett specialarbete om något kulturellt, historiskt, religiöst etc som finns främst i ett engelsktalande land, sedan får man välja en bok som man ska läsa av en engelsk författare (på engelska givetvis) och redovisa den skriftligt, plus att läraren väljer en bok som ska redovisas muntligt. That´s it.

Ett arbete på engelska om i princip vadsomhelst man är intresserad av är ju bara roligt, att öva sig på att läsa engelska böcker är ju precis det jag vill göra och alltså roligt det med.

Det känns som att det blir en glidarkurs.. värre är det med matten och naturkunskapen, religion ska jag ha med men det är jag inte nervös för, det ska också bli kul.

Och vad gäller matten/nk så är det nog bara att bita ihop och ta sej igenom om jag inte vill ha ett skitjobb resten av livet.

2 kommentarer:

Ina sa...

Fy. låter som ni har bestämt er för att förskyldningen ska flytta in hos er ett bra tag till.
Tycker så synd om er. Hoppas ni kryar på er snart och se till att förskyldningen får en feta spark och ger sig av snart. Massa kramar Ina. Imponerad av att du orkar göra så mycket på en gång. LYCKA TILL

Jennywise sa...

haha, ja det hoppas jag med! man blir helt färdig av att aldrig bli frisk..=(

hm, ja du vi får se hur det går att vara mångsysslare. jag känner mej redan smått panikslagen men det ska nog gå bra det här också!

kram kram (och hoppas allt är bra med er och att ni slipper monsterförkylningar!)