27.1.09

Fy fan 2.

Igår när jag skulle gå över ett övergångsställe i stan så höll jag på att bli överkörd.
helt sant.
jag var halvvägs ut i gatan när en bil närmar sig i hög hastighet. istället för att bromsa så fortsätter den bara att köra med resultatet att jag fick kasta mig bakåt, med lovis i barnvagn kan tilläggas.

jag fick givetvis ett raseriutbrott och visade finger samtidigt som jag skrek alla fula ord jag kan (och ni skulle bli förvånade om ni visste hur många fula ord jag känner till, på flera språk) och vad gör idioten i bilen då?
Jo han vinkar åt mej. Vinkar.

Om jag inte vart alldeles chockskadad så skulle jag ha tagit bilnumret och satt dit den jäveln. Önskar verkligen att jag haft sinnesnärvaro nog att göra det.

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Man förvånas (tyvärr) inte av antalet idioter ute i världen längre... :-O