1.1.09

Gott nytt då för farao!

Jaha. Så var det 2009 då.
Jag vet inte riktigt hur jag vill summera 2008, men på det stora hela har det varit ett bra år med ett par upp och nedgångar och några riktigt trevliga minnesvärda händelser, och det är väl så de flesta år är.

För 2009 har jag stora planer däremot. Jag känner på mej att det blir ett höjdarår, och så optimistisk brukar jag sällan vara den 1a januari.

Just nu hägrar flytten, givetvis. Men även det faktum att jag om allt går som planerat ska börja studera på heltid till hösten känns bra.
Vi hoppas också ha råd med en utlandsresa någon gång under året och det är ju aldrig fel. Och bara det faktum att vi till hösten ska få in bägge barnen på dagis och på så vis utveckla något slags normalt vardagsliv känns skönt att tänka på.

Jag är visserligen väl införstådd med att jag är lyckligt lottad som kunnat ha mina barn hemma på heltid ända tills de närmat sig tvåårsåldern.
Jag förstår att de flesta inte har den möjligheten och dömer absolut ingen som lämnar barnen tidigare än så (det hade jag också gjort om inte mitt jobb varit såpass flexibelt i arbetstid), men jag personligen anser att barn egentligen är för små att lämna redan vid ett år. Därför är jag som sagt mycket tacksam över att jag kunnat slippa lämna dem så tidigt.
Men samtidigt blir det mer struktur på saker och ting med en inrutad vardag.
Nu tar vi dagen lite som den kommer, jag är själv ingen rutinmänniska och måste nog erkänna att jag varit riktigt usel på att ha rutiner med barnen medans vi varit hemma.
Jag vet ju inte, men det känns som att det kommer bli ordning på det per automatik när vi har jobb och dagistider att passa.

Men först är det våren, från och med i övermorgon går jag tillbaka till mitt jobb som PA, med tjänsten utökad till 75% (hade 52% innan). Trots detta kommer jag bara att arbeta 1-2 dagar iveckan, men då jobbar jag i gengäld 12 timmar i sträck.=/
Jag har själv valt att ha det så för det är ju underbart att vara ledig 5-6 dagar i veckan. Men visst kommer det bli tuffa pass och jag ser inte direkt fram emot det.

Utöver mitt ordinarie jobb kommer jag fortsätta med Meandiförsäljningen som blir ungefär 25%.

Dessutom ska jag plugga halvtid på distans, allt som allt ger det alltså en arbetstid på 150%.
Jag blir stressad bara av att skriva om det.
Som tur är kommer jag kunna plugga i princip allt medans jag är på mitt andra jobb (mycket dötid), så det blir nog inte så tufft som det låter.

Det ska bli skittråkigt att börja jobba och det kommer bli en seg vår, men jag kommer att öka min inkomst med 12 000 i månaden och det är fanimej inte fel.
Ska bli så skönt att slippa vända på slantarna, nu i höst har jag bara tagit ut 3 dagar föräldrapenning i veckan och det har bannemej inte vart sådär jättekul.

Hursomhelst, det här skulle bara bli en kort summering av 2008 och en liten inblick i vad 2009 har att erbjuda för min del, men det blev visst en hel massa babbel istället.
Så kan det vara ibland, och det är väl ett ganska bra avslut på det här inlägget;
att även om man planerat att saker ska bli på ett visst sätt så kanske det blir helt annorlunda.
Så vi får väl se hur 2009 kommer att arta sej.

Inga kommentarer: