24.1.09

Guitar loser.

Igår uppfann jag och Jari en ny rolig sport: Stripp-guitar hero.
Reglerna är ganska enkla, vi battlar (är sådana guitar hero-nördar att vi införskaffat varsin gitarr) och den som förlorar får ta av sej ett klädesplagg. När man inte har några klädesplagg kvar får man börja utföra mer eller mindre förnedrande sexuella tjänster åt vinnaren. Askul.

Jari var otroligt självsäker innan, jag tror närmare bestämt att hans exakta ord var att jag skulle vara naken inom 5 låtar.
Men som vi alla vet går högmod före fall och jag spelade skjortan av honom. Bokstavligen.
När jari var naken hade jag fortfarande alla mina kläder på mej. Jag njöt, och Jari som är en otroligt dålig förlorare blev om möjligt ännu lite sämre när han tvingades tävla naken.
Han skyllde på det mesta, ni vet sånt som dåliga förlorare gillar att skylla på: fel på gitarren, för mycket öl, för lite sömn.. yada yada.

Sanningen var helt enkelt att jag hade sånt jäkla flyt igår. Jag spelade så att svetten rann och jag var BRA! Jag satte nästan vartenda ackord.

Hursomhelst så påstår han att jag ska få storstryk ikväll när jag kommer hem från jobbet, så nu är jag sjukt peppad. Om det visar sig att jag slår honom idag också kommer jag att kunna suga på den här karamellen länge, länge... Jag kommer att spela som om det gällde livet.

Inga kommentarer: