17.12.09

Den här dagen har vart seg.. Och kall. Men nu ska jag krypa ner i varma sköna sängen och njuta av det faktum att efter jag gjort min jobbhelg nu i helgen så är jag helt ledig ända till den 11e januari. Och ledigheten innehåller i vanlig ordning en hel del trevligheter.
På måndag ska vi fira midvintersolståndet här hemma med buller och bång. På onsdag blir det traditionsenlig uppesittarkväll för sjunde året i rad med knytkalas, öl, bingolotter och ett gäng goa vänner. På torsdag kommer hela tjocka släkten hit och firar jul, hemma hos oss för första gången vilket ska bli otroligt skönt (slippa åka) och roligt (flera av dem har aldrig varit hemma hos oss). Nitton stycken blir vi och det är jättetrevligt att ha en sådan stor släkt men jag vet inte riktigt hur vi ska få plats här allihopa. Det brukar dock lösa sig på alla andra ställen så det gör det väl med största sannolikhet här också. På juldagen blir det julfirande hos svärföräldrarna följt utav biobesök och möjligtvis utgång för min del. På annandagen blir det riktigt galej på Belle´s julfest. Sen tänkte vi försöka klämma in ett besök till min far med, och en dag i Borås badhus. Nyår är faktiskt den enda dagen som inte är planerad, men det ger sig. Det brukar alltid dyka upp massor med förslag alldeles när man börjar tro att man ska bli sittandes hemma ensamma hela kvällen. Jag är hursomhelst övertygad om att det kommer att bli ett riktigt sjuhelsikes jullov för min del! Att snön faller i stora sjok utanför fönstret gör ju inte direkt att julstämningen mattas av. Tänk om det ändå kunde få ligga kvar! Men med det svenska vädrets vanliga överjävlighet regnar det väl bort dagen innan julafton.

2 kommentarer:

Grannen sa...

Finns det hjärterum...finns det skjärterum...härligt med stor släkt,tyvärr har våran släkt dött ut,men minns mina barndomsjular med hela släkten samlad...Tider komma Tider går.Men har ju barn o barnbarn att fira julen med.Önskar en GOD JUL o ETT GOTT NYTT ÅR till er alla.KRAM

Jennywise sa...

Ja visst är det jättehärligt att samla alla tillsammans, det ska nog gå!
Tråkigt när släkten försvinner, men det är ju som du säger. Man får vara glad för det man har och minnas det man förlorat med glädje!
God jul och gott nytt år till er också!