14.12.09

Det är min tur nu.

Pratade med syo-konsulenten idag. Vi räknade och pusslade lite med poäng och så där nu när jag fått schemat för våren, och jag behöver inte läsa på Komvux till hösten som jag hade planerat utan kan söka till högskolan redan efter vårterminen!
Måste läsa till NkB och MaB, men matten hade jag redan med i beräkningen och naturkunskapen, ptjae det får ju helt enkelt ge sig om jag på så sätt kan slippa en hel termin på komvux! Inte nog med att jag har tillräckligt med poäng efter våren utan jag överskrider det antal jag behöver med 350 poäng och då kan vi sätta ihop ett betyg med de riktigt bra prestationerna istället för en del av gymnasiebetygen (som inte var sådär vidare värst bra). Jag är toknöjd. Nu blir det hårdplugg hela våren, förvisso. Och plugg inför högskoleprovet som en galning. Men det är värt det att få slippa ifrån komvux snabbare!

Sen ska man ju inte ropa hej och sådär för jag måste ju dessutom bli antagen till högskolan. Men jag hoppas verkligen att jag lyckas bli det redan till hösten!
Jag vill helst läsa i Borås och tydligen har de ganska låga intagningspoäng där eftersom de flesta hellre pluggar i någon utav de större städerna häromkring.
För mig vore det helt perfekt att läsa i Borås. Dels har jag hört att de har en utav de bästa sskutbildningarna och dels är jag som bekant både bekväm och lat, och bussen till och från Borås stannar ett (lååångt) stenkast ifrån mitt hus.
Jag vill! Jag vill! Jag vill!
Tänk att det är bara ungefär fyra månader kvar på komvux i sådana fall, eftersom vi ska ut på praktik i 5 veckor i februari. Fyra månader istället för 9! Ett helt halvår mindre om man räknar tid! 40 000 i studieskulder om man räknar pengar!
Jag ser ljuset! Låt mig nu bara få komma fram till det också.

Inga kommentarer: