7.1.07

Ungefär som om någon orkar bry sej...

Jag Har:
(x) snott den här listan från nån
(x) brytit kroppsdelar
(x) rökt en cigarett
(x) rökt en cigarr
(x) varit hög
(x) varit full
(x) hånglat med någon av samma kön
(x) varit kär
(x) blivit dumpad
(x) dumpat någon
( ) fått sparken
(x) varit i knytnävsslagsmål
( ) rymt hemifrån
(x) haft känslor för någon som inte kännt samma sak
( ) blivit arresterad
(x) vart på rättegång
( ) vart åtalad i en rättegång
( ) blivit dömd i rättegång
(x) hånglat med en främling
(x) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis
( ) varit kär i en lärare
(x) skolkat
(x )legat med en medarbetare
( ) sett någon dö
(x) varit kär i en av mina internetkompisar
( ) varit i Kanada
( ) varit i Mexiko
(x) flygit
(x) spytt i en bar
( ) sett en del av dig själv brinna
(x) ätit sushi
(x)åkt snowboard
( ) crowdsurfat under en konsert
( ) varit i ett våldsamt förhållande
(x) tagit smärtstillande
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel
( ) haft ett te-party
(x) byggt ett sandslott
(x) hoppat i en vattenpöl
(x) lekt uppklädd
(x) hoppat i en lövhög
( x) åkt släde
(x) fuskat när du spelat spel
(x) varit ensam
(x) somnat i skolan/på jobbet
( ) använt ett falskt id
(x) tittat på en solnedgång
( ) varit med i en jordbävning
( ) rört en orm
(x) sovit under stjärnorna
(x) blivit kittlad
( x) blivit rånad
(x) blivit missförstådd
( ) tagit hand om ett råddjur/en get
(x) vunnit en tävling
(x) gått mot rött
( ) blivit avstängd från skolan
( )varit i en bilolycka
(x) haft kramp
(x) kännt dig som en utstött
(x) ätit ett helt glasspaket på en natt
( )dansat i månljus
(x) hatat ditt utseende
(x) varit vittne till ett brott
(x) ifrågasatt ditt hjärta
( ) varit besatt av post-it lappar
( ) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(x) varit vilse
(x) varit på andra sidan landet
(x) simmat i havet
(x) kännt som om du håller på att dö
(x) gråtit dig själv till sömns
(x) lekt polis och rånare
(x) sjungt kareoke
( ) betalat för mat med bara mynt
(x) gjort något med dig själv som du inte borde gjort
(x) busringt
(x) fångat en snöflinga på tungan
(x) dansat i regn
(x ) skrivit ett brev till tomten
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om
(x) blåst bubblor
(x) gjort upp eld på en strand
(x) förstört en fest
(x) åkt rullskridskor
(x) fått en önskan inslagen
( ) haft sex med en apa
(x) burit pärlor
( ) hoppat från en bro
( ) ätit hund/katt-mat
( )sagt till en främling att du älskar honom/henne
( ) kysst en spegel
(x) sjungit i duschen
( x)burit en svart klänning
(x ) drömt att du gift dig med någon
( ) limmat fast din hand i något
(x) fastnat med tungan i metall
( ) kysst en fisk
( ) varit en cheerleader
(x) suttit på ett tak
(x ) skrikit så att du inte fått luft
( ) byggt en kärra
(x ) pratat i telefon i mer än sex timmar
(x) stannat uppe hela natten
(x) inte duschat på en vecka
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) klättrat i träd
(x) haft en träkoja
( x) är rädd för att titta på skräckfilm ensam
(x) tror på spöken
( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
( ) spelat kyckling
(x ) blivit puttad i en pool med kläderna på
(x) blivit tillsagd av en främling att du är het
(x) brutit ett ben
( ) fångat en fisk och sen ätit den
(x) fångat en fjäril
(x) skrattat så mycket att du grät
(x ) gråtit så mycket att du skrattade
(x) fuskat på ett prov
( ) haft en Britney Spears-skiva
(x) glömt någons namn
(x) sovit naken
(x) svimmat
( ) gråtit på tunnelbanan
(x) haft sex på offentlig plats
(x) legat med fler än tio personer
(x) snattat
(x) drömt att jag haft sex med en/flera vän/vänner
(x) pratat med en främling i mer än fem minuter
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
(x) spottat på någon jag ogillat
( x) hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt
(x) haft sex i en IKEAsäng
( ) haft sex i en IKEAsäng på ett IKEAvaruhus
( x) varit otrogen
(x) varit svartsjuk
( ) jag kan skriva utan att titta på tangenterna
(x)har legat på sjukhus
(x)har legat på sjukhus fler gånger än fem
(x)har vurpat med hoj
( )har vurpat med snöskoter
( )har krockat med en bil
(x)har vaknat upp i en annan stad än den man gick ut i kvällen innan
( )supit mig full på pajala marknad
( )supit bort min väska i kiruna
( )drömt om sex kameler
( )drömt om å ha sex med sex kameler

Här är 10 låtar jag gillar väldigt mycket just nu:

Yeahyeahyeahs:Art Star, Mystery girl, Björk: Jòga, Hyperballad,
Wolfmother: Colossal, Dimension, Ane Brun: Drowning in those eyes, Love and misery, Portishead: Mysterons, Sour times.

1.1.07

det blir sällan som jag tänkt mej.

Ibland kommer döden som en röd fläck på ett papper.

Varför heter det jag har fått missfall? Jag har då fan inte fått någonting. Däremot har något berövats mej, något som jag gärna ville behålla. Så. Nu bär jag på en grav.

Du var en liten dyning
på livets stora hav
En liten båt som kantrade
och stillsamt gick i kvav
Och kanske att du lärde oss
Att inget ta för givet
Måhända var det det som var
din uppgift här i livet
Jag tigger och ber av hela mitt hjärta att vi ska få ett nytt barn i min mage snart. Och att vi haft vår beskärda del av olycka nu. Snälla snälla snälla.
Trots omständigheterna har jag haft en helt underbart magisk jul. Jag är så tacksam för det jag har och kanske är det bra själviskt av mej att vilja ha mer.
En underbar son som gör mej varm och mjuk i själen varenda dag.
Och en man som ständigt bekräftar och respekterar mej trots alla mina brister och fåniga små fel. Som älskar mej och som jag älskar.
Kanske borde jag nöja mej nu. Men det vill jag inte. Inte en chans.
Lilla, lilla barn. I mitt huvud gick det till så här, du glömde något. Något viktigt du måste göra eller kanske var det bara något som gick snett som gjorde att du var tvungen att återvända dit där du kom ifrån, bara för ett tag. Så jag sörjer dej inte. Jag väntar.
Väntar på att du ska bli färdig med det där du måste göra och sedan komma tillbaka till oss.
Och kom snart för vi längtar så otroligt efter dej! Både jag, din pappa och storebrorsan.

3.11.06

We´re having a baby, me and my baby V 2.0

Fy. Jävla pissvecka. Måndag och tisdag kommer jag inte ens ihåg. Tänkte att jag skulle berätta lite om dom men jag har suttit här och tänkt i typ 10 minuter och det är bara ett svart hål. Alltså kan det ju inte ens finnas något värt att skriva om under dom dagarna. End of story.

Onsdag däremot minns jag mer än väl eftersom det kan ha varit den värsta dagen på väldigt väldigt länge. Igentligen ganska ointressant, men jag kan sammanfatta den med några meningar. Cykla i snöstorm 8.00 på morgonen. Görledsen Melvin som fick bändas loss från min kropp när jag skulle säga hejdå hos dagmamman. Jobb i 10 timmar utan rast. Äta 2 potatisplättar på hela dagen. 8 minusgrader. Spy i en buske vid Vårgårdafontänen. Tåget hem 2 timmar försenat. Ja, ni fattar va?

Igår sov jag i 13 timmar och det var väldigt tillfredställande. Kände mej nästan mänsklig igen när jag vaknade. Det var trevligt som omväxling.

Såhär är det: Jag får ett nervöst sammanbrott snart. Skulle behöva åka nånstans där det är varm och sandigt och bara kurera mej i typ en månad. Jari kunde få följa med om han lovade att vara min tysta slav under hela tiden. Kanske.
Jag längtar tillbaks till turkiet så att jag blir helt nipprig.


En superhjältekraft? Att kunna bestämma över tiden. Lätt.

Och nu till dom goda nyheterna (som jag inte kan hålla tyst om längre, trots att Jari kommer strypa mej). Det har flyttat in en ny liten homie i min mage.=) Mycket trevligt, omvälvande, läskigt och spännande. I juni kommer h*n ut. Jag önskar att det var juni nu.
Eller nej, först kunde det vara jul och sen juni. Återigen, den där superhjältekraften vore inte så dum alls, faktiskt.

7.10.06

Tankar ur mitt trötta huvud

Fan vad Love my way äger!!
Alla som inte redan följer den serien måste genast börja. It´s an order.
Trodde jag hade överträffat min lipkvot när Rachel i Kalla fötter dog. Men icke. Veckans avsnitt av Love my way slog alla rekord. Jag gallskrek så tårarna sprutade. Oavbrutet i en timme. Efteråt kunde jag bokstavligen vrida ur mitt gråtosnor-papper. Jag svär. Så jävla bra (älskar att grina framför Tvn). Var tvungen att se om det en gång till.

Rastlös, rastlös.. En oro i kroppen som inte vill ge vika. Duschar skålhett tills huden brinner, men fryser likförbannat på insidan. Längtar ut. Men det är ingen mening med det. Det finns inte.

Orkar egentligen inte tänka tillräckligt för att skriva något som helst vettigt. Har jobbat 10 timmar i sträck och dom sista två var jag så groggy av energibrist (M är en jäkla energivampyr) och förlamad av hunger att jag såg suddigt och inte kunde tänka klart.
Och vet ni vad det allra skojigaste i den här kråksången är?
Jo, att om 12 ska jag iväg och göra ett likadant pass till. Klang och jubel!
Kan ingen bara avrätta mej?

Hjärtat är en hjärtlös jägare.

Och jag orkar inte.

6.10.06

...

Saxat ur Helgondagboken (i brist på ork och annat):

"hahaha.. så jävla bra:

jag: jag tänkte köpa pizza med, ska jag köpa åt dej också då eller?
Therese: Jaa! men vi kan väl dela på en, det räcker väl?
jag: Okej, men vad ska jag ta för nån då?
Therese: Jag vet inte, ta nån god.
jag: okej, men finns det något du inte tycker om att ha på pizzan så jag inte tar det.
Therese: nää.. jag vet inte.
jag: jomen kom igen, något finns det väl som du inte gillar? (lååång tystnad)
jag: KOM IGEN!
therese: jamen jag tänker! (lååååång tystnad)
jag: nä jag måste fan dra nu så nu får du säga?
(låååååååång tystnad) therese: jag gillar inte syltlök.

eller den här(i kön på maxi):

jag: fan jag kan inte stå upp längre till. jag har mens och det känns sådär äckligt du vet?
therese: hurdå?

jag(viskväser): jamen du vet.. typ som om muttan väger 10 kg och det hänger såna där små frukter som man sätter fast duken med utomhus på sommaren i blygdisarna.
Therese(nästan skriker): ja faan, jag vet! det gör så jävla ont, som om man hade en stor jävla babianröv hängandes mellan benen!
Varpå tanten framför oss i kön sätter i halsen och börjar hosta hysteriskt.

äsch.. det kanske inte var så jävla roligt ändå. ni skulle vart där."

1.10.06

Trevlig helg.

Sjukt bra helg. Började lite löst ifredags med tacosvull och familjemys.
Halvsex i lördagsmorse kom morsan och hämtade upp Melvin och tog med honom till Danmark hela dan. Vi tog oss en mycket välförtjänt sovmorgon och knallade sedan ner till stan för att inhandla proviant (öl, ostbågar och treo) inför kvällens planerade fylleslag.

Efter en mjukstart hemma hos oss med hedersgästerna Tess, Selg och Jonas bar det iväg till Hs stora 30 års bal.
Denna tilldragelse kräver nästan en närmare beskrivning men för att göra en lång historia kort så utlovades gratis mat och sprit och ett jävla hålligång.

Mat och sprit fanns det som utlovat gott om. Men där rådde en allvarlig brist på gäster och en ganska märklig stämning. Vi blev pinsamt kortvariga.

Drog oss småningom till Precis. Alinge-texas inneställe no 1. Kan tilläggas att utbudet är något snävt så valmöjligheterna var ganska begränsade.
Precis överträffade till min stora glädje dock alla förväntningar. En allmänt trevlig stämning och gladfylla gjorde sitt till, dessutom. Träffade många människor som jag tycker om. Och även en del mindre omtyckta, det får medges. Ända tills Jari somnade i ett hörn och blev körd på porten. Vi andra följde något molokna efter. Bar det av till nästa ställe. Vi hade väl knappt fått av oss jackorna innan Jari åkte ut igen. Den här gången var ingen sugen på att vara lojal så han fick snällt gå sin väg (till och med labbråttor vet att det är dumt att upprepa sina misstag). Den ursprungliga truppen bestämde sej dock ganska snart för att återvända hem till oss. Sagt och gjort.

Utan att känna på dörren hade vi Tess till att göra inbrott genom toafönstret. Ett ganska bökigt uppdrag som utfördes med stånk och stön. När vi väl lyckats krångla in henne märker vi strax att dörren minsann är öppen. Och vem sitter där inne i mörkret om inte herr Kuittinen himself. Allmänt jubel.

Och det var då festen drog igång på allvar. Har något diffusa uppfattningar om vad som egentligen utspelade sej på fieldwatchstreet mellan ca 01.00 och 05.00. Men så mycket kan jag säga att det involverade en hel del fylledansande, en saftkanna fylld med aurora, mästerlig matlagning av therese, ett securitasbesök (jävligt kul när man bott här i två veckor) och allmän grottnivå. så jävla bra.

Men idag har jag ågren, vill dö. Alla grannar måste hata oss och tro att vi är några jävla alkisar (hade en ganska vild skiva även förra helgen, nämligen). Sanningen är den att vi är skittråkiga och nästan aldrig festar. Funderar på att lägga lappar i allas brevlådor men det känns ju otroligt nördigt.. Får fundera på det här med grannsämjan. Eller va fan.. skitsamma. Nu ska jag sova.

27.9.06

Jag är jag är jag?

Nå. Min första blogg. Vi får väl se hur det går.