22.12.08

skit.

vi är sjuka. jag vill inte vara sjuk på julen.

jari har legat och ylat om hur synd det är om honom i två dagar.
nu är jag sjuk, men gissa vad? jag får slå in paket, vårda sjuka barn och städa iallafall. (ja, nu är jag martyr, men det har jag bannemej all rätt att vara också.)

Ni vet den där reklamen? "Ni tjejer snackar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det känns, när en kille är riktigt förkyld!"
Den är ju helt sann. Finns inte ett dugg ironi om ni frågar mig.

Om jag inte visste med mej att tjejsex inte är min stil hade jag blivit homosexuell. Lätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men ni klarade er i från magsjuka?

Jag minns en jul när jag stod i två timmar och gjorde köttbullar med influensa och 39-40 graders feber dagen innan julafton.

Min man är inte världsbäst på att städa, men han är verkligen antitesen till den där reklamen och vill inte alls bli ompysslad och jobbar även om han är sjuk.

Jennywise sa...

ja då magsjukan missade vi- men fick ungefär allt annat man kan få istället.=/ Jag och Lovis är fortfarande halvkrassliga.

Hur gick det för er med magsjukan?

Åh, köttbullar och influensa låter härligt! Och vad gäller sjuka män så tror jag att R är undantaget som bekräftar regeln.=)