17.2.11

Day 06 – Your day

På den bästa av dagar vaknar jag pigg och utvilad eftersom Jari och barnen smugit upp, tysta som små möss, och bakat sconesfrukost åt mig. Efter att vi avnjutit den så hittar vi på något roligt hela familjen. Gärna Liseberg eller Universeum, eller varför inte det fantastiska The reef i Frederikshavn där vi var för några veckor sedan. (Eftersom det här är min ultimata dag är avståndet inget hinder.)Barnen är glada och snälla och bråkar inte alls, och tiden räcker till utan att vi behöver stressa en enda sekund. När vi varit på utflykt hittar jag en butik där de skänker bort alla mina älsklingskläder (Ja, jag är skitnördig när det gäller sådant, men till mitt försvar kan sägas att jag nästan enbart handlar begagnat på Tradera); Odd mollysar, Molosar och Katvigar kastar de vilt omkring sig så att vem som helst kan fånga. Och givetvis är det just de modeller jag vill ha som skänks bort.
EFter det så går vi nog och äter. Antagligen på Musses eftersom jag har dille på turkisk mat. När hela familjen suttit och samtalat lugnt och stilla och ätit sig mätta tar vi siesta några timmar. Sedan kommer mamma och passar ungarna så att jag och Jari kan gå ut och svira och träffa vänner ett tag, kanske gå på nån spelning med ett band vi båda gillar eller så.
När vi kommer hem så blir vi nyktra som i ett trollslag, och dagen avslutas med att vi sätter oss på ett flygplan långt, långt bort. Förslagsvis till Thailand där vi ska stanna ända till sommaren. Hunden och katterna får vi ta med oss i handbagaget och när planet lyfter jublar både mammor, pappor, barn och djur och sedan flyger vi iväg i skymningen mot nya äventyr. Hepp!

Inga kommentarer: