27.8.12

Kaos och kalas.

Vilken helg! I fredags förmiddag när jag skulle ta det lugnt och njuta av min nypåbörjade semester så invaderades huset av rörmokare och snickare.
Jag stod här i pyjamas när de vänligt men bestämt upplyste om att de tyvärr var tvungna att riva ut halva mitt kök eftersom grannen har en vattenläcka (vi bor på gaveln i ett radhus och det trasiga röret gick bara att komma åt via vårt kök). Innan jag visste ordet av hade dom tömt skåpen och förvandlat köket till en stinkande soptipp.
Totalt otippat och otrevligt. SÅ dålig feng shui (hur det nu stavas) hemma hos oss just nu. Sedan ville dom hem och fredagsmysa och lämnade helt sonika köket i dess nuvarande skick. Först imorgon ska de göra klart och förhoppningsvis sätta tillbaka köket igen.

Som tur är har vi bästa grannarna som låtit oss hänga och grilla hemma hos dem både fredag och lördag. Några skvättar rose och jacuzzibad blev det också som plåster på såren.
Och idag tyckte vi så synd om oss själva när vi vaknade upp här i misären att vi drog ner till Musses och frossade i turkisk mat och hade det hemskt trevligt.

Sammanfattningsvis har alltså hela den här bedrövliga kökshistorien bidragit till en hel del fint umgänge och anledningar att proppa i sig god mat, och det är ju faktiskt inte så dumt alls!
Tänk vad fantastiskt förunnad man är ändå.

Inga kommentarer: