21.4.09

Blogg-nostalgi!

Jag hade en blogg innan begreppet blogg överhuvudtaget existerade. Eller existerade kanske det gjorde, men det var iallafall ganska få som kände till ordet blogg 2002, tror jag. Jag gjorde det iallafall inte.

Hursomhelst finns min blogg (eller dagbok, som det kallades då) från 2002 och fram till 2005 gömd i en vrå av internet, och så här 7 år senare är det otroligt roligt att läsa den. Jag tänker inte lägga ut adressen här, det finns för mycket där som jag inte direkt vill bli påmind om och inte vill att någon annan ska läsa nu så här långt efter, men ett litet smakprov eller två kan jag bjuda på:

20030623:
"Anneli har fått en liten pojke som heter Albin..
jättesöt.
jag vill också ha en bebi! men det kommer jag aldrig få eftersom jag kommer sitta ensam och bitter i min lägenhet på klippan och sakta men säkert bli söndertuggad av mina utsvultna katter om ett par år.
fan också."

20030220:
"var inne i stan idag med Robin åxå för han skulle spela tv-spel på leksaksaffären,där hade dom en massa bebigrejjor och då blev jag så bebissugen att jag ringde daniel och sa att jag önskade att han gjorde mig med barn.han sa att jag var sjuk och la på. Hans flickvän gillar nog inte mig särskilt mycket."

De här inläggen får mej allvarligt att börja fundera på om jag undermedvetet ville bli på smällen... Ett halvår senare var jag hursomhelst det. Och vi kan utgå från att allt egentligen är Annelis fel.=)


200304:
"13:10
Jag orkar inte dammsuga.
Det bor myror i mitt rum.
Vi har alltid levt i harmoni med varandra,dom har gett fan i mej och jag i dom.
Nu har dom dock gått till överdrift och börjat bli äckliga och smida planer.
Vad dom inte förstått är att jag faktiskt inte bara är en människa utan en ganska smart sådan.
Jag tänker dammsuga upp varenda jävel så fort jag orkar.
Nu är det krig.
19:21
Dom överlistade mej.
Jag byggde en myrfälla genom att hälla ut lite fläderfanta under sängen och tyckte att det här var ett ovanligt listigt drag från min sida eftersom det efter en stund såg ut som en myrmassgrav där...
ojj nu ringde emma och sa att det krisar..får berätta klart myrdramat en annan gång.
20030420
okej åter till myrorna..
myrmassgrav var det ja..men grejjen var att när jag skulle dammsuga upp dom små jävlarna visade det sej att dom var inte alls döda! dom bara spelade.
jag fick panik.
det finns inte så mycket att tillägga eg.
jag är dummare än en myra helt enkelt."


20030308:
"igår var det fest så det skånga i mattisborgen.
först satt vi hemma hos elin och hällde i oss finlandia,sen drog vi till ängabo och sen...
sen blev allt svart.
vaknade naken med en sko på mej och av nån outgrundlig anledning en okänd kaktus i sängen.
total minneslucka.
det enda diffusa minnet jag har är att jag och harif stod ute å rökte och att jag spydde i sandlådan.en helkväll med andra ord.
behöver jag tillägga att jag idag är så bakfull att jag helst vill lägga mej ner å självdö?
ska bli straight-edgare från och med nu.

13:59
okej.nu har jag mött min överkvinna.
elin vaknade,även hon fullt påklädd,med ansiktet i en tallrik tacos och med mat hon inte hunnit svälja innan hon däckade i munnen.
den vinner överlägset.
finlandian måste ha vart utblandad med knark. "

Ack, ljuva nostalgi! Ljuva ungdom!

Tänk om jag fattat då vilken stor grej det här med att fläka ut sitt liv på internet faktiskt skulle bli några år senare? Då kanske jag hade varit svinrik nu.
Det är lätt att vara efterklok.

3 kommentarer:

rullgardinsflikkan sa...

Haha men jösses...skrev du om mig??
Vi umgicks ju inte ens då...hade ingen aning om att du visste om att Albin hade fötts!

Jennywise sa...

Men dööh.. jag träffade dej på stan med bebi ju. Och jag kan trösta dig med att det finns fler inlägg i den bloggen än i den här, och den meningen är enda gången du är med. Så jag har inte stalkat dej.=)

Jennywise sa...

Men dööh.. jag träffade dej på stan med bebi ju. Och jag kan trösta dig med att det finns fler inlägg i den bloggen än i den här, och den meningen är enda gången du är med. Så jag har inte stalkat dej.=)